وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند ایالات متحده، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

مادورو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که قرار بود این شهروندان خارجی در طرح سازمان سیا برای سرنگونی دولت ونزوئلا و کشتن چند تن از مقامات ارشد این کشور از جمله مادورو نقش ایفا کنند.

وزیر کشور ونزوئلا با اشاره به سلاح‌های کشف شده آمریکایی که به صورت غیرقانونی از سوی ایالات متحده وارد ونزوئلا شده بود، گفت: این سلاح‌ها از گروهی دیگر از عوامل سازمان جاسوسی آمریکا که در توطئه ترور مادورو دست داشتند، کشف و ضبط شده است.

کابلو با بیان اینکه یکی از شهروندان آمریکایی دستگیر شده به نام «ویلبرت جوزف کاستاندا گومز» از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا است، افزود: گومز سابقه خدمت در افغانستان، عراق و کلمبیا را در کارنامه خود دارد.

به نوشته سی‌بی‌اس نیوز، وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای بازداشت یک نظامی سابق این کشور در ونزوئلا را تائید و اعلام کرد: ما گزارش‌هایی هم درخصوص بازداشت ۲ شهروند دیگر آمریکایی در این کشور دریافت کرده‌ایم.

در همین حال سفارت اسپانیا در ونزوئلا تاکنون به درخواست اظهارنظر در مورد دستگیری شهروندانش در این کشور پاسخی نداده است.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور ونزوئلا ساعاتی پیش نیز در بیانیه‌ای از کشف و توقیف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از ایالات متحده وارد این کشور شده بود، خبر داده بود.

وزیر کشور ونزوئلا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: مقدار زیادی سلاح که از سوی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود، کشف و توقیف شده است.

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی «نیکلاس مادورو»، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

کد خبر 881401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha