یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

تیم‌های فوتبال تاتنهام و آرسنال امشب در لیگ برتر انگلیس دوباره با هم دشمنی می‌کنند.

تاتنهام - آرسنال

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ مهم‌ترین بازی این هفته لیگ‌های اروپایی در شمال لندن بین آرسنال و تاتنهام برگزار می‌شود؛ درحالی‌که توپچی‌ها غایبان زیادی دارند. اودگارد و کالافیوری در فیفادی اخیر مصدوم شدند و دکلان رایس به‌دلیل اخراج در بازی با استون‌ویلا غایب است و مرینو و ژسوس هم مصدومیت قبلی دارند. رایس در ۲۴۵‌تجربه لیگ برتری‌اش نخستین کارت قرمز خود را دریافت کرد. او فصل پیش ۳۷‌بار در ۳۸هفته لیگ برتر فیکس بود و یک‌بار به‌عنوان جانشین به زمین رفت و ۳۲۳۰دقیقه بازی کرد. آرسنال به نبودش عادت ندارد.

خبر مهم درباره تاتنهام این است که اتحادیه فوتبال انگلستان، رودریگو بنتانکور، هافبک ۲۷‌ساله این تیم را به توهین نژادی علیه هم‌تیمی خود، سون هیونگ‌مین، متهم کرده. هافبک اروگوئه‌ای در یک برنامه تلویزیونی در جواب مجری برای گرفتن پیراهن یک بازیکن تاتنهام، گفته بود: «می‌توانم پیراهن سون‌ یا پسرعموی او را بگیرم، چون همه کره‌ای‌ها شبیه هم هستند.» ممکن است این بازیکن بین ۶ تا ۱۲ ‌جلسه محروم شود. بنتانکور اخیرا به‌دلیل درگیری با هواداران تیم ملی کلمبیا هم با ۴جلسه محرومیت همراه با ۱۶‌هزار دلار جریمه روبه‌رو شده بود.

خبر مهم آرسنالی هم اینکه میکل آرتتا قراردادش را تا سال۲۰۲۷ تمدید کرد. او که از اواخر سال۲۰۱۹ جانشین اونای امری شده، در این مدت ۶۶۴‌میلیون یورو برای خرید بازیکن روی دست باشگاه خرج گذاشته که در مدت مشابه، تنها چلسی با ۸۲۵ و منچستریونایتد با ۸۰۶‌میلیون یورو خرید بیشتری انجام داده‌اند. همین تاتنهام هم ۶۳۱‌میلیون یورو بازیکن خریده است. آمار و ارقام میکل آرتتا به‌عنوان سرمربی در آرسنال؛ ۲۳۵‌بازی، ۱۳۹‌برد، ۵۹.۱۵درصد برد و ۳‌جام.

تاتنهام این اواخر مقابل دشمن همشهری خود حرفی برای گفتن نداشته و در ۵‌بازی از ۷دیدار اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال (یک‌پیروزی، یک‌تساوی) شکست خورده است. این بیشتر از تعداد باخت‌ها در ۱۶‌دربی قبلی شمال لندن است (۶‌برد، ۶‌تساوی و ۴‌شکست).

ورزشگاه جدید تاتنهام میانه چندانی با نتیجه مساوی ندارد و کمترین درصد تساوی یعنی ۹درصد (۹‌تساوی از ۱۰۱‌مسابقه) را نسبت به هر زمینی در تاریخ لیگ برتر داشته است. بنابراین، روی نتیجه مساوی در این دیدار چندان حساب نکنید.

سون هیونگ مین، کاپیتان تاتنهام، در تمامی رقابت‌ها ۸‌گل به آرسنال زده که در تاریخ این رویارویی، تنها هری کین (۱۴)، امانوئل آدبایور (۱۰) و بابی اسمیت (۱۰) گل‌های بیشتری در این شهرآورد دارند.

این بازی رکورددار بیشترین مسابقه‌ای است که هر دو تیم در آن موفق به گلزنی شده‌اند؛ یعنی ۴۳‌بار. تیمی که نخستین گل را در این ۴۳‌تقابل زده، بیش از هر مسابقه بین ۲ تیم دیگر (۲۹‌بار شامل ۱۹‌تساوی و ۱۰‌شکست) از رسیدن به پیروزی ناکام مانده است؛ یعنی ۲تیم سعی کردند گل اول را به حریف نزنند!

تنها ۱۴.۱‌درصد از دربی‌های شمال لندن را تیم مهمان برده که چهارمین نسبت کم در رویارویی‌هایی است که حداقل ۳۰‌بار برگزار می‌شود و دومین نسبت کم در تقابل‌هایی که حداقل ۴۰‌بار انجام می‌شود.

در تقابل‌های بین ۲تیم ۸۱‌برد به آرسنال رسیده، ۶۱‌پیروزی به تاتنهام و ۵۲‌تساوی ثبت شده است.

آرسنال قبلا تنها یک‌بار در ۳‌دربی شمال لندن پشت‌سرهم برنده شده بود که به ژانویه ۱۹۸۷ و سپتامبر ۱۹۸۸برمی‌گشت.

کد خبر 881459
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha