تهیه‌کننده فیلم «سینما متروپل» از آماده بودن این فیلم برای اکران عمومی خبر داد.

سینما متروپل

به گزارش همشهری آنلاین، «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در جشنواره فجر به نمایش درآمد و علاوه بر سیمرغ بهترین فیلمبرداری، دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را هم دریافت کرد. این فیلم پس ازجشنواره، در مرحله بازبینی شورای پروانه نمایش به اصلاحیه‌هایی برخورد و پروسه صدور مجوز آن بیش از دو سال طول کشید.

مدتی قبل بنیاد سینمایی فارابی گزارشی را درباره حمایت‌های مالی از تولیداتش منتشر کرد که در آن اشاره شده بود، این بنیاد سینمایی با پرداخت ۲۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان بطور کامل در ساخت فیلم «سینما متروپل» مشارکت داشته ولی برای دو سال در توقیف سازمان سینمایی باقی ماند.

حامد حسینی - تهیه‌کننده- که به تازگی پروانه نمایش این فیلم را گرفته، درباره زمان اکران عمومی «سینما متروپل» به ایسنا گفت: از طریق پخش‌کننده، در تلاش برای هماهنگی هستیم تا قرارداد با سینمای سرگروه برای اکران انتخاب شود.

او در پاسخ به اینکه با توجه به نبود فیلم‌های کافی در کمیته ارزیابی برای معرفی به اسکار، آیا فیلمش می‌تواند واجد بررسی در این زمینه باشد، گفت: ما آمادگی داریم فیلم را تا پیش از موعد مقرر برای انتخاب و معرفی به آکادمی اسکار در سینماها نمایش دهیم.

تغییر چهره رضا کیانیان در یک فیلم دفاع مقدسی را ببینید
رضا کیانیان در نمایی از سینما متروپل

«سینما متروپل» که قصه آن به مقطعی از روزهای جنگ تحمیلی برمی‌گردد و گروهی که تلاش می‌کنند یک سینمای قدیمی را دوباره فعال کنند، با بازی مجتبی پیرزاده، نوشین مسعودیان، هومن برق‌نورد، پریوش نظریه، حسین باشه آهنگر، رضا کیانیان و مهتاب نصیرپور ساخته شده و در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در ۱۳ رشته نامزد دریافت سیمرغ شد.

تغییر چهره رضا کیانیان در یک فیلم دفاع مقدسی را ببینید

تغییر چهره رضا کیانیان در یک فیلم دفاع مقدسی را ببینید
رضا کیانیان در نمایی از سینما متروپل

کد خبر 881521
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha