دیلی تلگراف مدعی شد، ایران اورانیوم غنی شده به میزان ۴بمب اتم را فراهم و ذخیره کرده است و روسیه ممکن است اسرار هسته‌ای و فضایی خود را در ازای موشک‌های دریافتی، با ایران در میان گذاشته باشد.

انتقال موشک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، روزنامه دیلی تلگراف انگلستان نوشت: در نشست سران در واشنگتن دی سی، استارمر نخست وزیرانگلیس و جو بایدن آنچه تهدید ناشی از تقویت همکاری نظامی ایران و روسیه دانستند را مورد بحث قرار دادند.

این روزنامه به نقل از بلینکن نوشته است: «ایران با روسیه رابطه ای دو طرفه دارد – این یک خیابان دو طرفه است – از جمله در مورد مسائل هسته ای و همچنین برخی اطلاعات فضایی».

کشور های غربی مدعی هستند از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همکاری روسیه با ایران به تعمیق یافت.

همزمان مقامات آمریکایی گفته اند که ایالات متحده نمی تواند موشک های دوربرد بیشتری را به اوکراین عرضه کند زیرا برای مقابله با تهدیدات دیگر از جمله جنگ احتمالی با چین نیاز به حفظ «ذخیره نظامی» دارد.

آنها گفتند که با افزایش تنش در سراسر جهان، ایالات متحده و ناتو باید موشک‌های خود را در صورت وقوع « جنگ در اروپا یا آسیا» حفظ کنند.

یکی از مقامات پنتاگون که نامش فاش نشده است به نیویورک تایمز گفت که «اوکراین بهتر است در برنامه هواپیماهای بدون سرنشین دوربرد خود سرمایه‌گذاری کند».

کد خبر 881555
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha