شهروند آمریکایی که دست به خودسوزی زده گفته هدفش متوقف کردن حمایت واشنگتن از تل آویو است.

آمريكا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: مت نلسون شهروند آمریکایی، اخیرا در اعتراض به کشتار بیش از 41 هزار فلسطینی توسط رژیم‎ صهیونیستی در نزدیکی کنسولگری این رژیم در شهر بوستون آمریکا دست به خودسوزی زده است.

نلسون هدف از این اقدام اعتراضی خود را درخواست از دولت آمریکا برای توقف حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تل‌آویو عنوان کرده است.

پیش از این آرون بوشنل سرباز ۲۵ ساله نیروی هوایی آمریکا، نیز در ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ بیرون سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد. بوشنل هنگام سوختن بود بارها فریاد زد «فلسطین را آزاد کنید!»

علاوه بر اعتراض‌های انفرادی و تظاهرات‌های گسترده ضدجنگ در آمریکا، شماری از مقام‌های این کشور نیز در اعتراض به رویکرد کاخ سفید و حمایت تمام‌قد دولت جو بایدن از جنایات اشغالگران از سمت خود استعفا داده‌اند که عبارتند از:‌

  • استیسی گیلبرت مسئول پناهندگان و مهاجران در وزارت خارجه آمریکا، پس از استعفا در مصاحبه‌ای به نقش آمریکا در جنایات غزه اعتراف کرد.
  • جاش پل مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به تداوم فروش تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی با وجود نسل کشی در غزه از سمت خود استعفا کرد.
  • طارق حبش از مقام‌های ارشد وزارت آموزش ضمن استعفا از سمت اعلام کرد دولت آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه چشمان خود را بر روی وحشیگری علیه فلسطینیان بسته است.
  • آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز در زمان استعفای خود گفت واشنگتن به جای فشار بر تل‌آویو به حمایت خود از آن ادامه می‌دهد.
  • هاله غریط سخنگوی پیشین عرب زبان وزارت خارجه آمریکا نیز در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه از سمت خود استعفا کرد.
  • لیلی گرینبرگ کال اولین مسوول یهودی در دولت آمریکا بود که در اعتراض به حمایت دولت بایدن از دولت رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

کد خبر 881643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha