دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۵ و طبق مصوبه برای کارکنان شبکه بانکی تسهیلاتی با نرخ کمتر از ۱۰ درصد وجود ندارد.

وام بانکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا قیطاسی افزود: طی روزهای اخیر اخباری در رابطه با دریافت تسهیلات بانکی از سوی کارکنان شبکه بانکی منتشر شد. باید اشاره داشت که شبکه بانکی نیز مانند سایر اقشار جامعه برای تامین نیازهای خود از تسهیلات استفاده می‌کنند. اما کارکنان شبکه بانکی از بدو استخدام تا زمان ابلاغ حکم رسمی آنها که دو سال زمان می‌برد، نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند. به عبارت دیگر باید دو سال از سابقه استخدامی آنها بگذرد تا بتوانند واجد شرایط دریافت تسهیلات شوند.

وی ادامه داد: آن دسته از تهیسلاتی که برای احتیاجات کارکنان شبکه بانکی وجود دارد شامل، تسهیلات مسکن، احتیاجات ضروری و تامین مسکن است که از زمان تاسیس نظام بانکی کشور برقرار بوده است و قبل از اینکه در قانون بودجه سال ۱۳۹۵، بحث تسهیلات کارکنان بانکها مطرح شود، میزان این تسهیلات، براساس مصوبات شورای عالی بانک و شورای پول و اعتبار از قبل تصویب شده است. با این حال پس از منحل شدن شورای عالی بانک‌ها در سال ۱۳۸۴، وظایف شورای عالی بانک‌ها به هیأت مدیره بانک‌ها محول شد.

۹ میلیون کنتور هوشمند

مدیرعامل توانیر از نصب ۹ میلیون کنتور هوشمند برق با اولویت پرمصرف‌ها خبر داده است. در حال حاضر تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک رسیده و تقریبا بیش از ۱۰ درصد کنتورها هوشمند شده‌اند و بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور توسط کنتورهای هوشمند رصد و پایش می‌شود.

۲۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی

شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۶۴ مؤدی دارای کتمان فروش در استان کرمان خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در این زمینه شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

علت تصویب قیمت جدید گندم

از ابتدای سال ۱۴۰۳ قیمت کود ۱۳۲درصد رشد داشته و کشاورزی که در سال گذشته با ۴۰۰هزار تومان ۱۰۰ کیلو کود اوره موردنیاز زمین خود را تامین می‌کرد اکنون با همان ۴۰۰هزار تومان تنها می‌تواند یک کیسه اوره تهیه کند و به همین دلیل قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید تضمینی هر کیلو گندم مصوب شد.

ناترازی برق سال آینده

علی نیکبخت، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی نیروگاه‌های ایران گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته درصورتی که تدبیری برای سال آینده اتخاذ نشود، با ناترازی ۲۶ هزار مگاواتی در پیک سال آینده مواجه خواهیم بود و برای گذر از این شرایط و حفظ ناترازی موجود نیاز به یک میلیارد دلار بودجه است.

ترخیص خودرو از گمرک

گمرک ایران اعلام ‌کرد: ترخیص قطعی انواع خودروی سواری وارداتی از گمرکات سراسر کشور از ابتدای سال‌ جاری تا روز گذشته به مرز ۲۰ هزار دستگاه رسید. در مدت مشابه سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد کشور شده بود. روند واردات خودرو به کشور، وفق مقررات و پس از اخذ مجوزهای قانونی طبق روال عادی در حال انجام است.

هدررفت محصولات کشاورزی

مجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه سالیانه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی در ایران در طول زنجیره تولید و توزیع از بین می‌رود، گفت: کاهش اتلاف ۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران نیاز به فناوری و داده‌کاوی دارد.

سرانه مصرف انرژی خانگی

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران می‌گوید: میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست و سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی و به صورت کلی نیز شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است.

صنعت در رکود

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجودی که رشد اقتصادی سه سال اخیر ۴.۵ درصد بوده اما به گواه گزارش شاخص مدیران خرید در مرداد ماه همچنان صنعت کشور در رکود به سر می‌برد و همه صنایع به جز صنایع غذایی در رکود هستند.

کد خبر 881711
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha