حکم ریاست کمیته پدافند غیرعامل تولیت مسجد جمکران با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تولیت این مسجد اهدا شد.

مسجد جمکران دارای پدافند غیرعامل شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد جمکران به بررسی و تشریح ساختار و فرآیندهای مربوط به پدافند غیرعامل در کشور و به ویژه در اماکن مذهبی و زیارتی پرداخت.

وی با اشاره به قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، توضیح داد: با ساختار موجود، این سازمان با شخصیت حقوقی مستقل در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده و کمیته دائمی پدافند غیرعامل یا شورای پدافند غیرعامل، عالی‌ترین مرجع تصویب مقررات و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل است که مصوبات آن برای همه دستگاه‌های اجرایی اعم از نظامی و غیرنظامی و بخش خصوصی لازم‌الاجراست و مستنکفان از اجرای مصوبات مجازات خواهند شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: با تصویب این قانون برای نخستین بار اجرای مصوبات پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی قانونی پیدا کرده و لازم‌الاجراست. قانون پیش‌بینی کرده که عدم اجرای مصوبات این شورا می‌تواند به عنوان جرم پیگیری شود. همچنین، مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در هر دستگاه به عهده رئیس آن دستگاه است و هماهنگی‌های لازم برای تنظیم سیاست‌ها و موافقت‌نامه‌های اجرایی انجام می‌شود.

جلالی ادامه داد: موضوعات مرتبط با تامین امنیت زائران در حرم‌ها و اماکن مذهبی، از جمله تاکیدات سازمان پدافند غیرعامل کشور است. تأکید بر حفاظت از جان زائرین و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی است. همچنین، اقدامات لازم برای آموزش خادمان و کارکنان حرم‌ها به منظور آمادگی در برابر حوادث ناگوار و مدیریت جمعیت در شرایط بحرانی مهم است.

توجه به تهدیدات نوین و لزوم پیش‌بینی و طراحی زیرساخت‌های دفاعی و امنیتی از دیگر موارد تاکید شده در این نشست بود که در این زمینه مشاوره‌های فنی و مهندسی برای بررسی نقاط ضعف و تقویت زیرساخت‌ها در حرم‌ها و امکان مذهبی انجام می‌شود.

اهمیت تعاملات و همکاری‌های بین دستگاه‌های مختلف در راستای تقویت پدافند غیرعامل و حفاظت از زائران و لزوم آموزش و آمادگی کارکنان و خادمین از دیگر تاکیدات در این دیدار بود.

در حاشیه این دیدار، حکم ریاست کمیته پدافند غیرعامل تولیت مسجد مقدس جمکران با امضای سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروی‌های مسلح و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور به حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر اجاق‌نژاد از سوی سردار جلالی اهدا شد.

بر اساس این حکم که در چارچوب قانون تنظیم شده است، مقرر شد الزامات پدافند غیرعامل در صیانت و حفاظت از زائران، به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 881833
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha