سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

طی چند ماه گذشته و به ویژه از زمان حمله اسرائیل به بندر حدیده (20 ژوئیه 2024)، چندین گزارش تایید نشده مبنی بر آغاز ورود نیروهای حوثی به سوریه به عنوان بخشی از تدارکات ایران برای کارزار گسترده حمله به اسرائیل منتشر شده است.

یمن

همشهری آنلاین؛ در همین زمینه اندیشکده الما اسرائیل به گفته منابع متعدد اعلام کرد، نیروهای انصارلله در گروه‌های چند ده نفری در طول ماه‌ها، عمدتاً از طریق ایران، عراق و اردن وارد سوریه می‌شوند.

به نظر می رسد در بیشتر موارد، عوامل حوثی تحت پوشش غیرنظامی به سوریه نفوذ می کنند و متعاقباً به دمشق و جنوب سوریه اعزام می شوند.در گزارش مدعی شده اند که بخشی از نیروهای انصارالله به اسم دانشجو و زائر به سوریه منتقل می شوند.

بر اساس گزارش های مختلف، تعداد نیروهای حوثی در سوریه در حال حاضر چندین هزار نفر است. برخی از آنها عمدتاً در عملیات پهپادها و موشک های بالستیک آموزش دیده اند.در سوریه، حوثی ها رایزن نظامی رسمی دارند.

سرهنگ شرف الموری وابسته نظامی انصارالله در سوریه است. سوری ها به طور مرتب الموری را به رویدادهای نظامی رسمی دعوت می کنند و او ارتباط منظمی با مقامات امنیتی سوریه دارد.

فرودگاه الثعله در نزدیکی استان سویدا، در جنوب غربی سوریه، و فرودگاه خلخله، در حدود 40 کیلومتری شمال سویدا، در چندین گزارش به عنوان مکان هایی که عوامل حوثی در آن حضور دارند، ذکر شده است

.این اندیشکده اسرائیلی اعلام کرد به عبارت دیگر، حضور فعالان حوثی در جنوب سوریه به همراه جنگجویان دیگر شبه نظامیان شیعه می‌تواند نشانه‌ای از یک تهدید ملموس در قالب تهاجم زمینی یا گسترده به اسرائیل در بلندی‌های جولان باشد. این علاوه بر پرتاب پهپاد، موشک و ... توسط حوثی ها از خاک سوریه علیه اسرائیل است.

کد خبر 881993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    اسرائیل مرگت باد منتظر رزمندگان اسلام باش نابودی اسرائیل به زودی و نماز وحدت به امامت امام خامنه اي دامت برکاته