وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که یمن امروز به یکی از اضلاع مهم محور مقاومت تبدیل شده است به طوری که نقش برجسته ای را در پشتیبانی و حمایت از غزه ایفا می‌کند.

سیدعباس عراقچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی در گفتگو با شبکه المسیره یمن اظهار داشت: یمن امروز به یکی از اضلاع مهم محور مقاومت تبدیل شده است به طوری که نقش برجسته ای را در پشتیبانی و حمایت از غزه ایفا می‌کند.

عراقچی در پاسخ به سئوالی درباره اتهامات دشمنان فلسطین به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارسال سلاح برای یمن گفت اتهام ارسال سلاح به یمن، اهانت در حق ملت یمن است، چرا که یمن فناوری های لازم را برای این کار در اختیار دارد(نیازی به تسلیحات دیگران ندارد) و قادر است زرادخانه نظامی خود را به شکل مستقل تقویت کند.

وی تاکید کرد که یمن صاحب اراده است، و خود تصمیم می گیرد که تسلیحات خود را به شیوه ای که مناسب می داند، مورد استفاده قرار دهد.

وزیر خارجه کشورمان بر مستقل بودن تصمیم یمن در چارچوب مقاومت بر ضد اشغالگری تاکید کرد.

خاطر نشان می شود رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ادعای ارسال موشک توسط ایران به یمن در حمله اخیر انصارالله به تل آویو عنوان کرد: الان رفتن نیروی انسانی به یمن یک هفته طول می‌کشد این موشک چطور رفته که آن را ندیده‌اند؟ یعنی چنین چیزی ممکن نیست.

کد خبر 882019
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود. حمله انگلیس جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    اشغالگری آمریکا در سوریه و عراق برای سرقت نفت آن است و نه مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش