اولین نماینده ایران در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا سه ‌شنبه ۲۷ شهریور در اردن به میدان می‌رود.

سپاهان

 به گزارش همشهری آنلاین،‌ لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سطح دوم قاره از امروز برای ما آغاز می‌شود.

شناسنامه بازی
گروه c

ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه امان

داور: حنا حطاب (سوریه)

کمکها: علی احمد و محمد کزاز (سوریه)

 
سپاهان شانس حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را داشت. این تیم سهمیه سوم فوتبال ایران بود که باید در پلی آف شرکت می‌کرد. سپاهان در پلی آف اول میزبان بود، اما در اصفهان بازی برده را در ۹۰ دقیقه با گل سردار آزمون مساوی کرد و سپس در وقت اضافه ۴-۱ باخت تا به اجبار راهی لیگ قهرمانان و سطح دوم فوتبال قاره شود.
آن روز سپاهان هنوز فصل را آغاز نکرده و شکل تیمی خود را به دست نیاورده بود. مورایس در فرصت کمی که تا بازی داشت، نمی‌توانست بین مهره‌های جدید و تیم قبلی هماهنگی ایجاد کند. وضعیت زمین ورزشگاه نقش جهان هم که یک آبروریزی جهانی شد...

اما در فوتبال هر روز و هر حریف و هر مسابقه، حکایتی دیگر دارد و امروز سپاهان تیم دیگری است. امروز سپاهان با چهار برد متوالی و کسب حداکثر امتیازات در صدر لیگ برتر قرار دارد. مهره‌های جدید فرصت تمرین و هماهنگی با اسکلت قبلی را داشته‌اند و حالا سپاهان، چهره یک مدعی به خود گرفته است.

یک مدعی که برخلاف سایر تیم‌های این گروه تجربه حضور در لیگ قهرمانان را هم دارد. حتی تا فینال آن رفته و در جام باشگاه های جهان نماینده آسیا بوده است. در این گروه الوحدات اردن -که میزبان اولین بازی سپاهان است- رقیب اصلی ما برای صعود نیست!

رقیب اصلی الشارجه امارات است که فصل قبل در پلی آف لیگ قهرمانان در تبریز تراکتور را برد و مانع صعود این نماینده دیگر ما به لیگ قهرمانان آسیا شد. حالا تراکتور هم مثل سپاهان نماینده ما در سطح دوم فوتبال قاره است...

تا فصل قبل لیگ قهرمانان بالاترین سطح فوتبال در آسیا بود. اما حالا لیگ نخبگان جایگزین شده که ما استقلال و پرسپولیس را آنجا داریم. سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان کار خود را آغاز می‌کنند و سپاهان اولین نماینده ما خواهد بود که به میدان می‌رود.

در این گروه استقلال تاجیکستان هم حضور دارد که در فصول گذشته با نمایندگان کشورمان روبرو شد. تیمی که فصل قبل با پرسپولیس در یک گروه بود و فوتبال دوستان آنها را به عنوان تنها استقلال قرمز پوش به یاد می‌آورند. تیمی که موفق به متوقف کردن پرسپولیس با یحیی گل محمدی در خاک خود شد و دیدیم که همین مساوی بعداً شانس صعود را از پرسپولیس گرفت.

فصل قبل سپاهان تنها نماینده ایران بود که از گروه خود بالا آمد و در یک هشتم نهایی به الهلال باخت و حذف شد. حالا همه از سپاهان انتظار دارند در سطح دوم فوتبال قاره با اقتدار به عنوان صدر نشین از گروه خود صعود کند و تا مراحل انتهایی و حتی قهرمانی آسیا هم پیش برود.

خوشبختانه گروهی که سپاهان در آن قرار دارد، گروه آسانی است و این فرصت در حضور تیم‌های درجه ۲ آسیا برای فوتبال ما مهیا شده که پس از دهه‌ها دوباره عنوان قهرمانی در آسیا به یک نماینده لیگ برتر ایران برسد.

همه منتظر قدم اول هستند که در هر تورنمنت بسیار مهم است. سپاهان قطعاً برای پیروزی و سه امتیاز در خانه حریف به میدان می‌آید و به طور قطع پتانسیل پیروزی برابر نماینده اردن را هم دارد. البته در بازی اول و میدان ناشناخته باید احتیاط های لازم را هم درنظر گرفت.

کد خبر 882020
منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    برای جلب مخاطب عنوان خبر رو تغییر دادید.