دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، اظهارات جو بایدن رئیس جمهور کنونی و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا را دلیل دومین سوء قصد به خود خواند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز ادعا کرد که عامل سوء قصد به او به «لفاظی‌های بایدن و هریس» باور داشت و بر اساس آنها عمل کرد.

ترامپ گفت: «لفاظی‌های آنها (بایدن و هریس) باعث می‌شود که به سوی من شلیک شود، در حالی که من کسی هستم که کشور را نجات می‌دهم.»

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن و هریس افرادی هستند که می‌خواهند کشور را نابود کنند.»

ترامپ روز یکشنبه در باشگاه گلف در وست پالم بیچ فلوریدا هدف آنچه اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آن را "یک سوء قصد به قتل " توصیف کرد، قرار گرفت. مقامات پلیس در فلوریدا به خبرنگاران گفتند که مظنونی را که توسط ماموران سرویس مخفی آمریکا با یک تفنگ تهاجمی به سبک کلاشنیکف در خارج از باشگاه گلف ترامپ مشاهده شده بود، دستگیر کردند.

نیویورک تایمز و فاکس نیوز به نقل از مقامات ناشناس پلیس گزارش دادند که فرد مظنون به نام رایان وسلی روث، ۵۸ ساله، اهل هاوایی شناسایی و بازداشت شده است.

روث قبلاً به نیویورک تایمز گفته بود که بلافاصله پس از آغاز "عملیات نظامی ویژه" روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده تا مردم را به جنگیدن برای این کشور تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) در حالی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه برابر با ۱۵ سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت که ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ نیز هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شده بود. ترامپ از تیراندازی اول جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

کد خبر 882070
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موذن IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    کاش تیر بقلب قاتل فاشیست‌ می‌خورد وبه درک واصل میشد‌بی وجدان‌ سردار دلهامون روبه‌ همراه چندبزرگوار دیگر بشهادت رساند