رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت در هتل ولنجک عمرانی نیست و متاسفانه مواردی مطرح شد که درست نیست.

چمران

همشهری آنلاین - مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز تعیین حسابرسان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم گزارشات به موقع ارائه و در صحن قرائت شود. این اولین بار است که گزارشات حسابرسی به موقع قرائت می‌شود و مجموعه‌ها می‌توانند تکالیف را در همان زمان انجام دهند و به سالهای بعد موکول نکنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهروندان در نوبت تعیین تکلیف پلاک‌های ثبتی خود جهت باغ و غیر باغ بودن هستند، گفت: با توجه به این موضوع، تعداد زیادی از پرونده باغات امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چمران در خصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس در رابطه با عدم نظارت شورا بر عملکرد شهرداری با اعلام اینکه دقیق‌ترین کار برای نظارت حسابرسی است و ما تمام مسائل ریز و درشت مالی را می‌بینیم، یادآور شد: حسابرس بر اساس وظیفه خود تمام موارد را مطرح می‌کند. علاوه بر این اعضا به صورت نقدکننده جدی مسائل مربوط به شهردار را بررسی می‌کنند و تذکر می‌دهند و تذکرات را به سوال تبدیل می‌کنند. دوستانی که صحبت می‌کنند باید مباحث را اثبات کنند.

وی ادامه داد: ما در دستور قرار دادیم که شهردار در مورد مسکن توضیح دهد؛ چه سوال مطرح شده باشد و چه نشده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جمع کردن سنگ فرش خیابان‌ها در حال حاضر به صرفه نیست، خاطرنشان کرد: ما گفتیم چهارراه‌ها و میادینی که نیاز است خودروها سرعت کمتری داشته باشند سنگ فرش ایجاد شود. امروز کندن این سنگ‌ها کار ضروری نیست.

وی همچنین تصریح کرد: فعالیت در هتل ولنجک عمرانی نیست و متاسفانه مواردی که مطرح شد درست نیست. قرار شد کمیسیون ماده ۵ مجددا رای دهد که همه رای مثبت دادند. باید در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این موضوع از سر گرفته شود.

چمران با بیان اینکه تغییر کاربری خیابان‌ها باید در شورا تصویب شود، گفت: هیئت انطباق فرمانداری در گذشته طرح تغییر کاربری تعدادی از خیابان‌ها را رد کرد و شورا مصوبه خود را پس گرفت. تلاش زیادی شده که اغذیه‌فروشان گذر ۳۰ تیر جمع آوری شدند و درست نیست که با یک پیمانکار جدید اغذیه فروشان دوباره مستقر شوند و بگویند قرار نیست بوی غذا به بوستان‌ها برسد. حق ندارند این کار را انجام دهند. ما با راه اندازی مجدد این محل در قالب غذا مخالفیم.

کد خبر 882089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha