آینده حمل و نقل شهری از راه رسیده؛ این جمله را شرکت رنو با ارائه یک طرح مفهومی بیان کرده است.

کانسپت ون رنو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای وی، این شرکت از کانسپت ZFlexEVan رونمایی کرده که یک ون الکتریکی پیشرفته محسوب می‌شود. این وسیله نقلیه آینده‌نگر که قرار است در دو سال آینده به تولید برسد، اولین نتیجه ملموس همکاری رنو با «ولوو تراکس» تحت نام Flexis است.

ساندیپ بامبرا، طراح ارشد خودروهای مفهومی در بخش خودروهای الکتریکی رنو آینده‌ای را تصور می‌کند که "ون‌ها دیگر اشکال ناشناس نخواهند بود. آنها دوست‌داشتنی خواهند بود و در رنگ‌های جذاب و چشم‌نواز ظاهر خواهند شد.

تصاویر | رونمایی از ون آینده | رنو به طرحش افتخار می‌کند

ZFlexEVan با ارتفاع ۲.۵۹ متر (بلندتر از فورد ترانزیت) و طول ۴.۸۷ متر، به وضوح این دیدگاه را تجسم می‌کند.

ابعاد منحصر به فرد ZFlexEVan بر اساس کارکرد طراحی شده است. ارتفاع استثنایی آن به رانندگان اجازه می‌دهد که از کابین به محفظه بار به صورت ایستاده حرکت کنند که فرآیند تحویل را ساده‌تر کرده و زمان ارزشمندی را صرفه‌جویی می‌کند. به گفته لوکا ده مئو، مدیرعامل گروه رنو، حتی کاهش ۳۰ ثانیه‌ای در زمان تحویل می‌تواند به افزایش یک درصدی در سودآوری اپراتورهای لجستیک منجر شود.

تصاویر | رونمایی از ون آینده | رنو به طرحش افتخار می‌کند

دایره چرخش تنگ این ون، که قابل مقایسه با رنو توئینگو است، کاربردی بودن آن را در فضاهای شهری کوچک افزایش می‌دهد. در حالی که رنو هنوز جزئیات مربوط به سیستم پیشرانه الکتریکی آن را فاش نکرده است، این شرکت ادعا می‌کند که ون جدید آنها ۳۰ درصد ارزان‌تر از ون‌های دیزلی معمولی عمل خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های نوآورانه ZFlexEVan این است که اولین وسیله نقلیه تعریف‌شده توسط نرم‌افزار رنو است. این بدان معناست که قابلیت‌های ون می‌تواند از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از راه دور، مانند یک گوشی هوشمند، سفارشی و ارتقا یابد. اگرچه این وعده امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما سابقه رنو در زمینه نرم‌افزارهای خودروها ما را کمی نگران می‌کند. مدیران شرکت امیدوارند تا زمانی که ZFlexEVan به جاده‌ها برسد، تمام مشکلات برطرف شده باشند.

تصاویر | رونمایی از ون آینده | رنو به طرحش افتخار می‌کند

رنو آینده‌ای را می‌خواهد که داشبورد بتواند بسته به پیکربندی وسیله نقلیه، برای نمایش عملکردهای مختلف برنامه‌ریزی مجدد شود. این سطح از انعطاف‌پذیری به سایر زمینه‌ها نیز گسترش می‌یابد، با پتانسیل به‌روزرسانی‌های آینده برای بهبود برد، سیستم‌های ایمنی و اتصال به پلتفرم‌های مدیریت ناوگان.

تصاویر | رونمایی از ون آینده | رنو به طرحش افتخار می‌کند

بیشتر بخوانید:

اهداف رنو برای ZFlexEVan و پروژه گسترده‌تر Flexis فراتر از ایجاد یک ون الکتریکی جدید است. این شرکت قصد دارد بازار ون‌های اروپا را تسخیر کند و ZFlexEVan را به عنوان بخش کلیدی از این استراتژی می‌بیند. د مئو حتی این پروژه را به تأثیر مخرب تسلا بر بازار خودروهای سواری تشبیه کرده و آن را "به نوعی تسلای وسایل نقلیه تجاری" نامیده است. این یک بیانیه جسورانه و هدفی بلندپروازانه است.

کد خبر 882090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha