وزاری امور خارجه ایران و لبنان درخصوص اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی از طریق پیجرهایشان گفتگو کردند.

سیدعباس عراقچی

به گزارش همشهری آنلاین، در پی حادثه تروریستی عصر سه‌شنبه در لبنان، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به‌شدت محکوم کرد.

عراقچی ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هرگونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آن‌ها به تهران اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به مجروح شدن مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در این حادثه تروریستی، ضمن تشکر از اقدامات درمانی فوری دولت لبنان، جویای آخرین وضعیت درمان او شد.

وزیر خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از این تماس و ابراز تسلیت و همدردی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، بر پیگیری جدی این حادثه تروریستی از سوی دولت لبنان تاکید کرد.

در پی انفجار دستگاه های ارتباطی پیجر در لبنان، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول این حادثه است و دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد.

کد خبر 882440
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    اتهام‌زنی انگلیس علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در کنفرانس عمومی آژانس اتمی اتهام‌زنی انگلیس علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در کنفرانس عمومی آژانس اتمی معاون وزیر انرژی انگلیس در تداوم سیاه‌نمایی‌های غرب، این ادعای نخ‌نما را مطرح کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    آمریکا و انگلیس و اسرائیل 100 درصد فقط عامل اصلی انفجار‌های در لبنان هستند
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    انفجار‌های لبنان تحت حمایت آمریکا انجام گرفت که عملیات تروریستی در لبنان، در چارچوب تجاوزات همه جانبه دشمن صهیونیستی علیه منطقه تحت حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است.