شبکه ای.بی.سی نیوز سه‌شنبه شب گزارش داد که ممکن است ایران و حزب‌الله در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» در مناطق مختلف لبنان توسط رژیم صهیونیستی، اقدام تلافی‌جویانه انجام دهند.

انفجار پیجر ها در لبنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ای.بی.سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد، گزارش داد: ایران و حزب‌الله احتمالا این حمله را تلافی خواهند کرد اما در شرایطی که آنها در حال ارزیابی این اتفاق هستند، ممکن است که اقدام تلافی‌جویانه آنها زمان ببرد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌ها عصر سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی در چند منطقه لبنان خبر دادند و ادعا شده که این تجهیزات متعلق به اعضای حزب‌الله است.

این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی ۹ شهید و ۲۷۵۰ زخمی برجای گذاشته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه شب ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ اظهار داشت: عملیات تروریستی امروز در لبنان در ادامه عملیات‌های ترکیبی رژیم صهیونیستی و عوامل مزدور آنها انجام شده و مغایر با تمامی اصول اخلاقی و انسانی، حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بین الملل بشردوستانه بوده و مستوجب پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدام تروریستی ترکیبی، که در حقیقت به نوعی اقدام به کشتار دسته جمعی است، بار دیگر به روشنی اثبات می‌کند که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدیدی جدی قرار داده است.

به دنبال انفجارهای روز سه‌شنبه، حزب الله لبنان در بیانیه هایی اسرائیل را مسؤول انفجار پیجرها دانست و گفت:قطعا اسرائیل تقاص پس خواهد داد.

براساس این گزارش، حزب الله افزود: پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

کد خبر 882476
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha