مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از مطالبه ۲۹ هزار میلیارد تومان مالیات از محل کشف فرار مالیاتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. 

سازمان امور مالیاتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، داود خدابنده گفت: در راستای برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی، از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۵۱۷۲ برگ مطالبه مالیات از محل کشف فرار مالیاتی صادر شده که میزان مالیات مطالبه شده در آنها حدود ۲۰ همت اصل مالیات و ۹ همت جرائم متعلقه آنها بوده است.

وی درخصوص نحوه شناسایی فرارهای مالیاتی مذکور عنوان کرد: این میزان کشف فرار مالیاتی از تعداد ۸۱۳۹ مؤدی مالیاتی و بیش از ۹۵۰ فقره بازرسی صورت گرفته است.

خدابنده افزود: در جریان این رسیدگی‌ها تعداد ۳۶۶۴ برگ تشخیص و ۱۵۰۸ برگ قطعی صادر شده و ۱۵۹ مؤدی جدید مالیاتی کشف و ۶۰۰ شرکت (شخص حقوقی) نیز در فهرست فاقد اعتبار مالیاتی درج شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۹۰ مورد رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک نیز به منظور شناسایی موارد منجر به فرار مالیاتی فوق صورت گرفته و در میان کشف فرارهای مالیاتی مذکور، بیش از ۶۰ مؤدی پرریسک یا دانه درشت نیز حضور دارند.

کد خبر 882630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha