شرکت فناوری تایوانی «گلد آپولو» (Gold Apollo)، منکر تولید پیجرهایی شد که روز سه شنبه، در لبنان منفجر شدند.

پیجرهای انفجاری

به گزارش همشهری آنلاین، پای صنعت فناوری تایوان پس از آنکه معلوم شد هزاران پیجر انفجاری در یک عملیات تروریستی در لبنان، با استفاده از برند یک شرکت تایوانی تولید شده اند، ناخواسته به سیاست خاورمیانه کشیده شد.

شرکت تایوانی «گلد آپولو» روز چهارشنبه تکذیب کرده که پیجر مدل آی آر ۹۲۴ را که تعداد زیادی از آن به صورت همزمان در لبنان منفجر شد، تولید کرده است. این شرکت مدعی شد این پیجرها توسط یک شرکت اروپایی به نام BAC تحت یک قرارداد مجوز، تولید شده اند و «گلد آپولو» فقط مجوز علامت تجاری را داده و مشارکتی در تولید این محصول نداشته است.

وزارت امور اقتصادی تایوان هم اعلام کرد هیچ اسنادی از صادرات مستقیم این دستگاه به لبنان وجود ندارد و این پیجرها پس از تولید، دستکاری شده اند.

روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خبر دادند مقامات رژیم صهیونیستی، میزان اندکی از مواد منفجره را در این پیجرها کار گذاشته اند.

تحلیلگران در تایوان ابراز تردید کردند که دولت تایوان یا شرکت «گلد آپولو»، عامدانه در این حمله آشکار که به مرگ چندین نفر و زخمی شدن بیش از ۲۷۰۰ نفر منجر شد، مشارکت کرده باشند. با این حال، این واقعه توجه ناخواسته‌ای را به سمت تایوان و صنعت فناوری آن جلب کرد که در تولید نیمه‌رساناهای جهان، سهم بزرگی دارد.

بر اساس گزارش الجزیره، از زمان آغاز جنگ غزه، تایوان درباره تعداد شهدای فلسطینی سکوت کرده است اما عملیات توفان الاقصی را محکوم کرد. تایوان با رژیم صهیونیستی، روابط دیپلماتیک ندارد زیرا این رژیم، تایپه را به رسمیت نشناخته است. با این حال، هر دو رابطه نزدیکی با آمریکا دارند.

کد خبر 882734
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha