جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افزایش قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخلی، علت اصلی این روند افزایشی را رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی دانست که روند صعودی آن تا پایین هفته اخیر ادامه یافت.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین،‌ نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: از ابتدای هفته، شاهد روند افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم؛ ابتدای هفته افزایش ۵٩ دلاری اونس جهانی طلا را داشتیم که پایداری خود را تا پایان هفته با نوسانات هرچند جزئی ادامه داد. در مجموع با افزایش میانگین ۴٨ دلاری اونس جهانی طلا، آخرین قیمت ثبت شده برای هر اونس طلا در بازارهای جهانی ٢۶٠۶ دلار است که بالاترین قیمت اونس طلا در جهان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی نیز نوسانات افزایشی قیمت سکه و طلا را داشتیم؛ مقطعی کاهش رخ داد اما در مجموع بازار افزایشی بود.

وی افزود: این رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسانات در داخل، سبب شد که هر گرم طلای ١٨ عیار با ۴٧ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز گذشته سه میلیون و ٧٧٠ هزار تومان به ازای هر گرم مبنای معاملات طلا قرار گیرد.

بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه در بازار این هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید در مجموع با ۶٠٠ هزار تومان افزایش به ۴۴ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ٣٩ میلیون و ٣٠٠ قیمت دارد که نسبت به ابتدای هفته ۴٠٠ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. نیم سکه و ربع سکه هریک ٣٠٠ هزار تومان افزایش قیمت‌ را در این هفته تجربه کرده و به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته، ٢۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان نیم سکه و ١۶ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان ربع سکه، تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ١٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اما حباب سکه در این هفته، باتوجه به رکوردشکنی قیمت جهانی طلا نوسان چندانی نداشته و در مجموع ١٠٠ هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. در حال حاضر هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٧۵٠ هزار تومان دارای حباب است.

این مقام صنفی تصریح کرد: هرچند قیمت‌ها روند صعودی داشت اما بازار دچار التهاب و افزایش تقاضای کاذبی نشد؛ بدین ترتیب بایستی منتظر ماند تا ببینیم هفته پیش‌رو روند بازار جهانی طلا چگونه پیش خواهد رفت.

کد خبر 883008
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • حسن IE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    21 3
    تو دنیا طلا گرون میشه اینجا سکه میره بالا طلا ارزون میشه اینجا سکه میره بالا به ترامپ تیراندازی میکنن سکه میره بالا با کاملا هریس کل کل میکنه سکه میره بالا خلاصه اینجا همیشه روند صعودی داریم فقط
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    26 2
    یعنی سکه تا چند میره
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    10 2
    اين حباب ها کی می ترکه، هر روز به بهانه ای قيمت طلا بالا می رود و هيچ چيزی هم جلودارش نيست، حرف های رئيس اتحاديه زياد مورد قبول مردم نمی باشد که سرمايه های خود را يک شبه از دست می دهند، فکر می کنم اگر ايشان اظهار نظر نکند، بازار ثبات بهتری پيدا می کند.
    • اکبر IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      4 2
      امسال تا ۶۰میلیون
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    11 2
    خوب خدا را شکر ما فکر میکردیم تقصیر همتی است 🤣🤣🤣🤣
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    10 6
    طلا در پایان دولت پزشکیان ۳۰ تومان را لمس میکنه. هرچی دارید رو طلا سرمایه گذاری کنید.
    • Borzoo NO ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
      3 0
      نه بـــرار..دلار و طلا با هم بالا میروند..بقول قدیمی ها >> صبر و ظفـــر از دوستان قدیمند....گر صبر کنی ظفر هم میاید
  • جمیله اصغری IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    2 2
    سلام آقای رئیس جمهوری چرا طلا گرنه میگنه جمعیت کم میشه ارزنش کنید تا خوانان ما ازدواج کن بچه دار بشنه
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    1 0
    این افزایش جهانی تقریبا ۷۰ دلاری در انس طلا که جنابعالی میفرمایید بعد از تصمیم فدرال رزرو و صحبت های آقای پاول بود که به وقت کشور ما در پایان روز چهارشنبه اتفاق افتاد که از عصر پنجشنبه و همینطور ساعات ابتدایی روز جمعه این افزایش قیمت رفته رفته شروع شد، سوال بنده اینجاست که این افزایش قیمت جهانی که مربوط به امروز یعنی جمعه میباشد چه ربطی به افزایش قیمت هفته ای که گذشت در کشور ما دارد؟
  • reza IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    7 0
    قیمت قبر نسبت به سال قبل گران تر شده این هم به خاطر بازار جهانی در ایران همه چی با هم یا آرام آرام یا سریع گران میشود و هیچ کالایی ارزان نمیشود لعنت به بازار جهانی که با قبرستان هم کار دارن!!!
  • مادر IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    3 1
    سلام لطفاً بسه دیگه چه خبره دیگه خدا را بشناسید بیارید پایین خیلی بالا رفته طلا کجا میخاد برسه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    9 5
    لعنت برآمریکا که جلوی گران شدن دلارش رو نمیگیره وباعث میشه مملکت مابه هم بریزه ....مرگ بر آمریکا
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    9 11
    اقا دلیل گرانی وتورم همین انتقام های سخت ووعده های صادق است دنبال هیچی دیگه نگرد
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    4 5
    طلا باید جز معاملات خاص اعلام شوند و مردم نباید بتوانند معامله طلا کنند توی کشور های غربی هم معامله طلا برای مردم ممنوع است
  • کسرا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    1 1
    خوشبختانه تنها چیزی که رو تاثیری ندارند و قیمت جهانی مشخص کننده است طلا هست انس جهانی ،حباب بازی می‌کنند باهاش ولی بازم تعیین کننده اصلی انس جهانی هست
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    6 0
    طلا اونس جهانی داره شیر و روغن و نون چرا گرون شده
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 0
    علت بالا رفتن سکه یک مقدار به انس جهانی و مقداربیشتر به بازار عرضه سکه سکه رو می برن با لا تا بتونن به قیمت بالاتر تو بازار مبادله که دوشنبه قرار انجام بشه بفروشن کار خودیه