شهردار تهران در نشست استقبال از مهر و در مرکز کنترل ترافیک، با رصد وضعیت معابر پایتخت گفت: امروز ترافیک بود اما گره و انسدادی ایجاد نشد.

شهردار تهران در مرکز کنترل

همشهری آنلاین - علی رضا زاکانی در نشست که با حضور محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک قیومی فرماندار تهران مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی ترافیک، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات راهور پلیس تهران بزرگ، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: یک عقب افتادگی تاریخی در حوزه ناوگان حمل و نقل داریم. بر اساس بعضی اسناد ۱۱ و در برخی اسناد دیگر ۷ هزار اتوبوس لازم داریم اما ۲۱۰۰ اتوبوس در اختیار ما است. همچنین ضعف حمل و نقل شهر مربوط به ضعف ناوگان است. یک سال تلاش شد تا بخشی از تاکسیرانی که در مدار استفاده نبودند شناسایی شدند و برگشتند

وی افزود: در مترو هم دچار کمبود جدی هستیم اما ناوگان پایداری داریم. اتفاقی که در ماه های آینده می افتند این است که یک و نیم برابر به تعداد فعلی اتوبوس وارد ناوگان می شود. واگن های جدید هم از بهمن ماه اضافه خواهد شد. تا از گره های ترافیکی کاسته شود. از همکاری وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و راهور تشکر می کنم

وی با اشاره به ترافیک اول مهر گفت: در آغاز تحصیلی بار ترافیکی تهران ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این وجود بر اساس تلاش‌هایی صورت گرفته در هیچ نقطه از تهران شاهد انسداد نیستیم. امید داریم در ماه های آینده شرایط به گونه ای رقم بخورد که معادله استفاده حداکثری از خودروهای شخصی با استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی تغییر کند.

کد خبر 883253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    هوا هم بسیار الوده بود ، چون اغلب ماشینها تک سرنشینن ، این ربطی به شهردار تهران نداره البته .‌ می بوسم دست و پای کسایی که با وسایل نقلیه عمومی اینور و اونور میرن هم به محیط زیست آسیب نمیزنن هم سوخت رو هدر نمیدن هم کمک میکنند به ترافیک شهر.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      2 0
      ربط داره ، دقیقا به شخص ایشون ربط داره ، اگه حمل و نقل عمومی محیا باشه ماشین تک سرنشین کاهش پیدا میکنه
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      0 2
      تا زمانی که قیمت سوخت پایینه اگه کل شهر همbrt بذارن محاله مردم از سوار شدن ماشین در خونشون منصرف بشن.