رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر پرهیز از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه در بازار سرمایه، اظهارکرد: دستور کار ما حرکت به سمت تصمیمات پیش‌بینی‌پذیر است و به‌طور حتم تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.

حجت‌الله صیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌اله صیدی امروز شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران ارکان بازار سرمایه گفت: در دوره مدیریت جدید ضمن پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های خلق‌الساعه باید مولفه‌های اثرگذار در ایجاد نوسان را به حداقل برسانیم و زمینه را برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی فراهم کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا از طریق همکاری‌ بین ارکان بازار سرمایه، زمینه ایجاد بازاری شفاف و روان‌ را فراهم کنیم.

لزوم توسعه بورس‌های کالایی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیشتر در آیین تکریم و معارفه خود در هفته گذشته نیز بر لزوم توسعه بورس‌های کالایی تاکید کرده بود، بار دیگر لزوم اهتمام به اجرای این برنامه را یادآوری کرد و اظهار داشت: به دنبال انجام سلسله اقداماتی هستیم تا بورس کالا و بورس انرژی بزرگ شوند و در مسیر توسعه قرار بگیرند.

افزایش تعامل با نهادهای ذی‌ربط

وی با اعلام اینکه تعامل با نهادهای ذی‌ربط در داخل و بیرون دولت از جمله برنامه‌ها و دستور کارهای اصلی سازمان بورس در دوره جدید است، تصریح‌کرد: همه تلاش خود را برای موفقیت در این زمینه به کار می‌گیریم و زمینه افزایش این همکاری‌ها را ایجاد خواهیم کرد.

کاهش ریسک ناشی از تصمیمات دولت

صیدی گفت: از گذشته در بازار با ریسک سیستماتیک ناشی از تصمیم‌گیری‌های دولت مواجه بوده‌ایم، این امر همیشه در دولت‌های مختلف و با رویکردهای متفاوت نیز وجود داشته است و تلاش می‌کنیم این ریسک را در دوره جدید تا حد امکان کاهش دهیم.

پیش‌بینی‌پذیر کردن بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر پرهیز از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه در بازار سرمایه، اظهارداشت: دستور کار ما حرکت به سمت تصمیمات پیش‌بینی‌پذیر است و به‌طور حتم تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.

حمایت از تشکیل کانون سهامداران حقیقی

صیدی با بیان اینکه سازمان بورس در آینده جلساتی را به صورت اختصاصی با کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری برگزار خواهد کرد، افزود: تلاش می‌کنیم تا زمینه تشکیل کانون سهامداران حقیقی را نیز برای پیگیری منافع سهامداران فراهم کنیم.

کد خبر 883400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • US ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    5 0
    بخاطر همین فرمایشات جناب صیدی بوده که امروز هم بسیاری از نمادها صف فروش بوده ؟!!!!!!!!!! حقوقی های بی وجدان باید فقط بخرند تا بورس سبز و مثبت و افزایشی بشه . نه اینکه فروشنده شوند .
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    11 2
    4 سال ضرر و ریزش با دامنه 6 درصدی کردند پاچه ملت بعد برای رشد و برگشتنش دامنه رو کردند 2 و 3 درصد! چرا؟ الان چند ماهه شرایط خطر و قرمز سیاسی برداشته شده اونوقت دامنه همونو حمایت از بازار با حرف و وعده سرخرمن که نمیشه. در عمل چیکار کردید؟
  • ایرانی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    8 0
    آقای صیدی حقوقی های سهام متاسفانه در بورس با تبانی با هم مانند فوتبال به هم پاس میدن از یکطرف آبشاری عرضه کرده حقوقی دیگر در کف قیمت خرید می‌کنه همینکه سهامدار حقیقی را خسته یاترس به وجود بیارن باعث ضرر وزیان وسرخی بورس میشن تا با اینها برخورد نشه هر کاری را عقیم میکنند نوسانگیرشدن اینها بیشترشون در رانت ۱۷اردیبهشت خوراک پتروشیمی‌ها دخیل بودن نماد بوعلی را برسی کنید مشت نمونه خروار
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      9 0
      سال ۱۴۰۰ که دلار بوده ۲۵ هزار تومان، سکه‌ بوده ۸ میلیون تومان، پراید حدود ۷۰ میلیون تومان ، شاخص کل بورس بوده دقیقا" ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بعد از گذشت ۳ سال و چندین ماه و در حال حاضر دلار رسیده به ۶۰ هزار تومان، سکه‌ زسیده به حدود ۴۵ میلیون تومان ، پراید رسیده به ۴۰۰ میلیون تومان و قیمت زمین و مسکن هم نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ برابر شده ، شاخص کل بورس متأسفانه هنوز زیر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد سال ۱۴۰۰ هست!!!!! قیمت سهم های بورسی و فرابورسی به سال ۹۵ که دلار حدود ۴ هزار تومان بوده تنزل پیدا کردند . با توجه به قیمت فعلی دلار ، سکه‌، خودرو، زمین و مسکن و .....شاخص کل بورس باید بالای ۶ میلیون واحد باشه و بازار سرمایه برای جبران این عقب ماندگی خودش نسبت به بازارهای های دیگه مجبور به پرواز هست . جناب صیدی برای بازگرداندن اعتماد به بورس و رونق آن باید حقوقی ها را موظف کنند که تا بازگرداندن کامل اعتماد به بورس ، فقط خریدار باشند و به هیچ وجهی فروشنده نباشند . خاندوزی، فرزین و عشقی بورس را نابود کردند
  • کاظم IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    8 1
    دامنه رو به جای افزایش دادن به مثبت 10 به مثبت 3 محدود کردید که چی؟ اینجوری چند سال دیگه به اصل پول هم نمی رسیم ضررها رو با 6 منفی خوردیم. سهم ها رسیدند به سال 97 حالا برای مثلا رشد و حمایت از بورس دامنه رو کردند 3 درصد
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      4 0
      تازه تو این دامنه ۳ درصد هم سهم ها ریزش داشتند نابود شدیم رفت
  • طاهریان IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    5 0
    اره ما هم قسم حضرت عباس میشنویم ودم خروس باور نداریم
  • یک مستمری بگیر IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    2 0
    حکومتیان هرگز به تو اجازه نمی دهند که جلو چپاول از بورس را بگیری
  • علی کرمیان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    4 0
    آقای صیدی امیدوارم شما هم مثل عشقی وابسته ودلبسته شدید به میز وصندلی خود نباشی و بتوانی گاه گاهی وضعیت وعملکرد نمادها را رصدبکنی نمادهایی هستند مثل معدنی و صنعتی گل گهرکه حقوقی های آن بیش ازسه سال است با نابود کردن سرمایه سهام داران زندگیشان راهم نابود کرده اند
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 0
    تلاش می‌کنیم. جلسه میگذاریم .خوب آلان چی کار میکنی .اگه قرار بعدا کاری کنی خوب حقوق و پست و رو هم بعدا میگرفتی .
  • حسین حامدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 0
    تنها راه اعتماد مردم اینکه حداقل دو ماه بورس سبز بشه. دولت پول وارد بورس کنه
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
      1 0
      دقیقا با حلوا حلوا و شعار دهن شیرین نمیشه حداقل شارپی تا شاخص ۲۵۰۰ یه نفس بره این میشه اعتماد ن شل کن سفت کن