دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران از فروش املاک در راستای توسعه مترو پایتخت خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو تهران ۱۸ سال است که راه اندازی شده است، اما بنا به گفته میثم نوروزیان سرپرست شرکت، طی این سال ها هیچ گاه در ساخت ایستگاهها، ورود نکرده است. او با بیان این که امیدواریم بتوانیم ساخت یک ایستگاه را به صورت پایلوت شروع کنیم، گفت: «اگر مقدمات فراهم شود، سال آینده ساخت ایستگاه را آغاز خواهیم کرد. فعلاً در حال مطالعه و شناسایی محدوده هستیم و چون برای اولین بار این اقدام انجام می‌شود، باید با حساسیت و دقت بالایی صورت گیرد.»

نوروزیان به فروش ملک هم اشاره و عنوان کرد: «بر اساس لایحه بودجه‌ باید ۵۴۰ میلیارد تومان پروانه شهرسازی برای املاکی که متعلق به شهرداری و فضای پیرامون ایستگاه‌ها قرار دارند، اخذ کنیم. همچنین باید ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم فروش ملک داشته باشیم تا عواید آن برای توسعه مترو استفاده شود. از این رو تا پایان سال این اعتبارات را محقق خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «سال گذشته تکلیف ما در اخذ پروانه ۵۵۰ میلیارد تومان بود اما توانستیم ۸۸۰ میلیارد تومان پروانه اخذ کنیم. شرکت مجتمع ایستگاهی مترو تکلیفی برای ساخت ندارد و تکلیف ما صرفاً در تعریف اراضی که قابلیت احداث دارند، اخذ پروانه و نهایتاً فروش آنها است.»

کد خبر 883646
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha