حزب الله لبنان با ذکر آیه قرآن کریم با مضمون دفاع در برابر تجاوز دشمنان بر ادامه دفاع قاطعانه از لبنان و مردم آن و نیز دفاع مستمر از مردم مظلوم غزه در برابر اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

حزب الله

به گزارش همشهری آنلاین،‌جنبش حزب الله، بیانیه کوتاه خود را با آیه ۳۹ سوره مبارکه حج «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمۡ ظُلِمُواْۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَیٰ نَصرِهِمۡ لَقَدِیرٌ» : به کسانیکه جنگ بر آنها تحمیل می‌گردد، اجازۀ جهاد داده شده است؛ زیرا آنهامورد ستم واقع شده اند و بی تردید خدا بر یاری آنها کاملاً تواناست.

آغاز کرده و در ادامه آورده است : دفاع از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف و دفاع از لبنان و مردم آن.

این بیانیه کوتاه با بخشی از آیه ۱۲۶ آل  عمران پایان یافته است:  وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ: و (بدانید که) هیچ پیروزیی نیست مگر از جانب خداوند عزیز و حکیم.

حزب الله با این دو آیه به صراحت اعلام کرده است که با تمام توان در برابر جنگ افروزی و تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و هم از مردم  غزه و هم مردم مقاوم جنوب لبنان دفاع خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، احتمالا حزب‌الله لبنان با انتشار این بیانیه‌  و افزودن عبارت "در دفاع از لبنان و ملت آن" به کلیشه ثابت بیانیه‌های خود، به طور تلویحی از ورود به مرحله جدید پرده برداشته است.

حزب‌الله رسما وارد جنگ شد + عکس

کد خبر 884213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha