چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸
۰ نفر

ترامپ ادعا کرده است که «تیم والز» به عنوان دست راست و معاون کامالا هریس از «اعدام نوزادان پس از تولد» حمایت می کند.

آزار جنسی در کودکان

همشهری آنلاین: در جریان مناظره ریاست جمهوری آمریکا میان «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری خواهان و «کامالا هریس»، نامزد دموکرات‌ها وقتی بحث‌ها بر سر موضوع سقط جنین بالا گرفت، ترامپ ادعا کرد که «تیم والز» به عنوان دست راست و معاون کامالا هریس از «اعدام نوزادان پس از تولد» حمایت می کند.

وقتی ترامپ این ادعا را مطرح کرد، «لینسی دیویس»، مجری شبکه ای بی سی نیوز سخنان ترامپ را رد کرد و گفت که «در هیچ ایالت آمریکا کشتن نوزاد پس از به دنیا آمدن قانونی نیست.» مجری در واقع تلاش کرد تا ادعای ترامپ را زیر سوال ببرد، اما آیا واقعا موضوع «کشتن نوزادن پس از تولد» در آمریکا یک ادعای غیرواقعی است؟ یا این ادعا رنگی از واقعیت دارد؟

کودکان رها شده پس از تولد: الجزیره در گزارشی به نقل از «تونی پرکینز»، رئیس شورای تحقیقات خانواده نوشته است که در برخی ایالت‌ها کودکانی که پس از سقط ناموفق زنده به دنیا می‌آیند، هیچ حمایت قانونی ندارند و در سه ایالت دیگر، کودکانی که پس از سقط جنین زنده به دنیا می‌آیند، حقوق آنان نادیده گرفته می شوند و به حال خود رها می شوند.

۱۲ ایالت: تعداد ایالاتی که در آن کودکان بدنیا آمده پس از سقط جنین ناموفق هیچ حمایت قانونی ندارند.

۳ ایالت: به تازگی حقوق نوزادان پس از تولد و پس از سقط جنین ناموفق را لغو کرده‌اند.

لغو حمایت قانونی از کودکان پس از سقط ناموفق یعنی چه؟

«تونی پرکینز»، رئیس شورای تحقیقات خانواده در آمریکا گفته است که لغو این حقوق به معنای آن است که نوزادان پس از زنده به دنیا آمدن پس از سقط ناموفق رها می شوند تا بمیرند، یا به طرز وحشتناکی در همان ابتدای تولد کشته می شوند.

قانون حمایت از نوزادان چه می گوید؟

قانونی که در سال ۲۰۰۲ در دوران جورج دبلیو بوش در کنگره تصویب شد و مقرر کرد که کودکان متولد شده در هر مرحله از رشد، از جمله پس از سقط جنین تحت پوشش حمایت زندگی قرار گیرند. برخی ایالات بدنبال لغو این حقوق قانونی هستند.

۹۰ درصد سقط جنین در آمریکا: رخ داده در سه ماهه اول یا قبل از ۱۳ هفته بارداری

۱ درصد سقط جنین در آمریکا: بعد از هفته ۲۱ بارداری

کمتر از یک درصد: در سه ماه انتهای بارداری

کد خبر 884346
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha