سحرگاه چهارشنبه، پیش از طلوع خورشید، ۵ مرد که محکوم به مرگ شده بودند، پای چوبه دار رفتند که ۲ نفر از آنها قصاص شدند و ۳ نفر دیگر موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند و به زندان برگردند.

طناب دار

همشهری آنلاین؛ حوادث: یکی از محکومانی که سحرگاه دیروز، پرونده زندگی اش بسته شد، قاتل دکتر باستانی بود. رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۲۳ فروردین سال ۹۸ و بدنبال گزارش قتل مرد میانسالی در خانه اش آغاز شد. مقتول دکتر محمود باستانی ۶۲ ساله که پیش از این رئیس بیمارستان فیروزگر بود و از سال ۹۲ به بعد به عنوان مشاور عالی بیمارستان کار می کرد. او با شلیک گلوله به قتل رسیده و جسد غرق در خونش در پاگرد بین طبقه اول و دوم یک ساختمان مسکونی در خیابان ظفر افتاده بود.

تحقیقات نشان می داد دو مرد به عنوان مامور سازمان آب و فاضلاب وارد خانه شده و دکتر را با شلیک گلوله به قتل رسانده اند.

به‌دنبال این حادثه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند و در کمتر از ۲۴ساعت موفق شدند عاملان این جنایت را شناسایی کنند. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که زن آشنایی به نام نیلوفر دستور این جنایت را داده است. این زن، عروس خانواده همسر مقتول بود که با اجیر کردن ۳نفر از آنها خواسته بود ۲نفر را به قتل برسانند.

همین کافی بود تا زن جوان و ۳مرد اجیر شده در عملیات جداگانه در کرج و اندیشه دستگیر شوند.

آنها برای انجام تحقیقات به اداره آگاهی پایتخت منتقل شدند و یکی از مردان اجیر شده اعتراف کرد که با شلیک گلوله جان پزشک میانسال را گرفته است. او گفت که نیلوفر از آنها خواسته بود خواهرشوهر و مادرشوهرش را به قتل برسانند اما آنها، هنگامی که به قصد کشتن خواهرشوهر وی وارد خانه او شده بودند، موفق به انجام این کار نشده و در نهایت شوهر وی یعنی پزشک میانسال را به قتل رسانده‌ بودند.

در تحقیق از نیلوفر او به اجیر کردن آدمکش اعتراف کرد و مدعی شد که به خاطر دخالت های مادر و خواهرشوهرش از همسرش جدا شده است. او بعد از جدایی به فکر انتقام می افتد با اجیر کردن سه آدم کش نقشه قتل مادر و خواهر شوهرش را می کشد که به اشتباه دکتر باستانی به قتل می رسد.

متهمان پس از مدتی در دادگاه محاکمه شدند که متهم اصلی به قصاص و مابقی به زندان محکوم شد. سرانجام عامل شلیک به آقای دکتر باستانی، سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد.

یکی دیگر از محکومانی که زندگی اش پایان یافت، مردی جوان بود که سوم آبان ۱۴۰۰ در درگیری دست به جنایت زد و سحرگاه دیروز در زندان قزل حصار قصاص شد.

سومین زندانی که دیروز پای چوبه دار رفت مردی بود که ۲۹ دی سال ۹۵ زنی سالخورده را به قتل رسانده بود. وی به عنوان نظافتچی به خانه مقتول می رفت که وسوسه سرقت به جانش افتاد و دست به جنایت زد. او اما دیروز موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

چهارمین مرد، ‌دهم مهر سال ۹۹ در درگیری، مرتکب جنایت شد. او هم موفق شد در واپسین لحظات از اولیای دم مهلت بگیرد.

پنجمین محکوم به مرگ، ‌ پرونده اش متفاوت از ۴ نفر دیگر بود. او به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شده بود اما پای چوبه دار توبه نامه نوشت که موجب شد حکم اعدامش متوقف شود و توبه اش مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر 884584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha