فرمانده اسبق نیروی انتظامی تهران گفت: وقتی رژیم بعث عراق به ایران حمله کرد ما شاهد یک انسجام و یکپارچگی میان کشورهای سلطه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس بودیم امروز نیز بسیاری کشورها از جمله کشورهای مسلمان، منطقه، اروپایی و ... با شیوه های مختلف از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند.

مرتضی طلایی

سردار مرتضی طلایی فرمانده اسبق نیروی انتظامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب پیرامون شباهت جنگ امروز در غزه و لبنان به ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: وجه تشابه‌های زیادی میان ۸ دفاع مقدس ما با جنگ فعلی در غزه و لبنان وجود دارد.

وی ادامه داد: مهم ترین شباهت این است که در همان زمان که رژیم بعث عراق به ایران حمله کرد ما شاهد یک انسجام و یکپارچگی میان کشورهای سلطه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس بودیم که این کشورها به صورت‌های مختلف مالی، حمایت سیاسی و تجهیزات نظامی از صدام حمایت کردند.

سردار طلایی افزود: امروز هم اگر دقت کنیم شاهد هستیم که این اتفاق رخ داده و بسیاری کشورها از جمله کشورهای مسلمان، منطقه، اروپایی و ... با شیوه های مختلف از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند، برخی با سکوت خود در برابر تجاوزهای این رژیم و با برخی دیگر با روش‌های مختلفی مانند مالی، اطلاعاتی، سیاسی، تسلیحاتی و نظامی در مقابل این رژیم هیج اقدامی انجام نداده‌اند.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تهران بیان کرد: رژیم صهیونیستی ابتدا در غزه و حالا نیز در لبنان جنگ را پیش برده و به نظر می‌رسد فراتر از لبنان درنظر دارد و جنگ را در سراسر منطقه گسترش خواهد داد، حال با نوعی ایران هراسی، جبهه مقاومت هراسی و حزب الله هراسی به دنبال آن است که پشتیانی‌های دیگر را از حکومت‌های مختلف دریافت کند.

وی با اشاره به وجه شباهت دیگر میان جنگ فعلی غزه با دفاع مقدس ایران، گفت: وجه شباهت دیگر این است که حوزه باورها و اعتقادهای مردم و رزمندگان ما در زمان دفاع مقدس در برابر حزب بعث عراق همانند روحیه و باورهای امروز مردم فلسطین است، این که ما در زمان حمله رژیم بعث به کشور به حقانیت خود و اینکه خداوند حامی پشتیبان جبهه حق است، باور داشتیم و نوعی دفاع خود را مبارزه حق بر باطل می‌دانستیم، امروز در جبهه مقاومت وجود دارد.

سردار طلایی ادامه داد: درحال حاضر فرهنگ حاکم در جبهه مقاومت این است که در جبهه حق قرار داریم و تکلیف ماست که با کفر و ظالم مقابله کنیم.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تهران خاطرنشان کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس اتفاقاتی رقم خورد که نوعی آزمودن ما نیز بود که این شرایط امروز جبهه مقاومت هم قرار دارد، جبهه مقاومت امروز در آزمون بزرگ و سنگینی قرار دارد که ایستادگی و مقاومت خود را در دفاع از شریعت، اسلام و هویت مسلمانان نشان می‌دهد.

کد خبر 884602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha