رضا مهاجری اولین سرمربی جداشده این فصل شد؛ او 2هفته بیشتر از اولین اخراجی فصل گذشته دوام آورد

رضا مهاجري

همشهری آنلاین- با جدایی رضا مهاجری از نیمکت خیبر، اولین تغییر سرمربی در لیگ بیست‌وچهارم بعد از هفته پنجم رخ داد. مهاجری که خودش خیبر را با عملکردی عالی در لیگ دسته‌اول به لیگ برتر رسانده بود فقط 5بازی روی نیمکت این تیم دوام آورد و به شکل توافقی از باشگاه لرستانی کنار رفت. جای او را دستیار خارجی‌اش یعنی مارکو اورلیو گرفته تا تیم خرم‌آبادی را در ادامه راهش برای بقا در لیگ برتر هدایت کند. مدیران باشگاه خیبر، دلیل جدایی مهاجری را افت تیم و سیر نزولی نتایج خیبر اعلام کرده‌اند. این در حالی است که او در همان اولین هفته حضور خیبر در لیگ برتر اولین برد تاریخ این تیم را در این رقابت‌ها به دست آورد و پس از آن هم 2مساوی و 2باخت کسب کرد که آن 2شکست مقابل تراکتور و سپاهان رقم خورد. مهاجری، دلیل این جدایی را اختلاف میان کادر فنی و کادر مدیریت باشگاه اعلام کرده است. او اولین سرمربی جداشده در فصل جدید لیگ برتر لقب گرفته است.

لیگ23؛ رکوردشکنی علیمنصور
تغییر سرمربی در لیگ برتر، فصل گذشته از این فصل هم زودتر آغاز شده بود. اگر مهاجری بعد از 5هفته تیمش را ترک کرده، فصل گذشته علیرضا منصوریان فقط 3بازی روی نیمکت فولاد دوام آورد. علیمنصور که در لیگ22 به فولاد پیوسته و جانشین نکونام شده بود برای لیگ23 هم کنار این تیم ماند و تیم را خودش بست اما مسئولان باشگاه خیلی زود به اشتباه خودشان پی بردند و این سرمربی بعد از 3بازی و 3شکست متوالی برکنار شد. بعد از او ایگناسیو مارتینز روی نیمکت فولاد نشست اما او هم بعد از 11بازی امید چندانی برای نگه داشتن تیم در لیگ برتر بروز نداد تا نهایتا عبدالله ویسی بیاید و لیگ را برای فولادی‌ها به پایان برساند. ویسی خودش فصل گذشته را با نفت آبادان آغاز کرده بود اما در پایان نیم‌فصل این تیم را با قعرنشینی ترک کرد و در نیم‌فصل دوم سهراب بختیاری‌زاده و سپس فراز کمالوند صنعت‌نفت را هدایت کردند. در فصل گذشته رسول خطیبی، مهدی رحمتی و محمود فکری هم مربیانی بودند که قبل از نیم‌فصل برکنار شدند. خطیبی بعد از 10هفته از پیکان رفت، رحمتی در پایان هفته دوازدهم نساجی را ترک کرد و فکری هم فقط 13هفته در هوادار دوام آورد.

لیگ22؛ باز هم مهاجری
2فصل قبل یعنی در لیگ بیست‌ودوم اولین سرمربی اخراجی از لیگ برتر، کمی بیشتر از اولین‌های امسال و پارسال دوام آورده بود. در فصل 02-1401 رضا پرکاس که در ابتدای فصل سرمربی نفت آبادان بود بعد از 6هفته و کسب فقط 4امتیاز این تیم را تحویل فیروز کریمی داد. البته خود کریمی هم فقط 5هفته روی نیمکت نشست و خیلی زود آبادان را ترک کرد. صنعت‌نفت در ادامه آن فصل با ادسون تاوارس و در نهایت با عبدالله ویسی توانست جواز ماندن در لیگ برتر را بگیرد. جالب اینکه یکی از مربیان اخراجی در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم همین رضا مهاجری بود که در آن سال روی نیمکت نفت مسجدسلیمان می‌نشست و در پایان هفته دوازدهم با کسب 2برد، 3مساوی و 7باخت این تیم را روی پله آخر جدول ترک کرد و رفت. نفت مسجدسلیمان در آن فصل به لیگ‌یک سقوط کرد.

کد خبر 884720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha