گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی در مورد یکطرفه شدن خیابان ولیعصر گفت: برای اینکه مردم بین خودروهای شخصی و عمومی، حمل‌ونقل عمومی را ترجیح دهند، باید کمی حوصله کرد تا نقاط ضعف برطرف شود.

سردار احمدی مقدم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون اجتماعی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکطرفه کردن خیابان ولیعصر مربوط به حوزه ترافیک بوده و نیروی انتظامی مسئول انتظام‌بخشی است، اما پلیس نظر کارشناسی خود را در این رابطه ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی طرح یکطرفه شدن خیابان «آفریقا» را نیز ارائه کرده که این موضوع می‌تواند راه‌حل مناسبی در بهبود وضعیت ترافیکی باشد، اما این موضوع را در نظر داشته باشیم که در خیابان‌های آفریقا و ولیعصر بیشتر افرادی تردد دارند که اقدام به پرسه‌زنی می‌کنند و پلیس نیز باید این موضوع را کنترل کند.

همچنین شهرداری هم باید برای برطرف کردن مشکلات موجود در این رابطه اقدام کند. احمدی مقدم موضوع یکطرفه شدن خیابان ولیعصر برای تامین امنیت صدا و سیما را تکذیب و تصریح کرد: یکطرفه شدن خیابان ولیعصر مربوط به موضوع اتوبوس‌های تندروست که اگر بخواهیم این اتوبوس‌ها در این مسیر راه‌اندازی شود، باید هزینه‌هایی را هم بپردازیم.

بازرسی بدنی در میادین مورد تأیید پلیس نیست

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سؤالی مبنی بر بازرسی کیف شهروندان در برخی میدان‌ها همچون ونک و تجریش نیز بیان کرد: این موضوع غیرممکن است که کسی بی‌دلیل مورد بازدید بدنی و خودرو توسط پلیس قرار گیرد، مگر اینکه پلیس به فردی مظنون شده باشد.

وی اضافه کرد: بحث بازرسی بدنی افراد در میادین شهر مورد تایید پلیس نیست و اگر مسئله خاصی نیز پیش آمده به‌صورت موضوعی گزارش کنند تا رسیدگی شود.

از ناجا نمی‌روم

وی درمورد جابه‌جایی خود نیز گفت: حکم اولیه من در نیروی انتظامی 3ساله بوده که تیر ماه سال گذشته به اتمام رسید و از سوی مقام معظم رهبری برای 2سال دیگر تمدید شد که در حال حاضر هم یکسال از این زمان باقی مانده است.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با شیوه حمل‌ونقل خودروهایی که به‌صورت غیرمجاز پارک می‌شوند و انتقادات وارده در این باره نیز اذعان کرد: قطعا حمل‌ونقل خودروها نباید منجر به خسارت شود، اگر فردی در زمان حمل‌ونقل به‌خودرواش خسارت وارد شد، می‌تواند در این باره شکایت کند که این موضوع قطعا رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فرایند ترخیص و نحوه متوقف کردن خودروها، بازنگری‌هایی صورت گرفته است، افزود: موضوع انتقال خودروها به پارکینگ توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما در این رابطه نیاز به آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی است.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در دستگیری‌های اخیر مربوط به اغتشاشات موضوع فرستادن خبر از طریق ای‌میل هم جرم محسوب می‌شود، توضیح داد: پلیس پس از دستگیری موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و به مراجع قضایی گزارش داده و بحث رسیدگی به این افراد هم مربوط به مراجع قضایی است.

اما ای‌میل به تنهایی موضوع مجرمانه‌ای نیست و خبررسانی هم جرم محسوب نمی‌شود، تنها درصورتی که در روند این موضوع اقدام مجرمانه‌ای صورت گیرد، جرم تلقی خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم تودیع و معارفه، سردار سید حسن بتولی در معاونت اجتماعی ناجا، جای خود را به سردار بهمن کارگر داد. سردار بهمن کارگر پیش از این، مدتی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بود.

کد خبر 88478

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز