سرلشکر رحیم صفوی گفت: در زمان امام (ره) برخی‌ها ‌می‌خواستند سپاه و ارتش ادغام شوند اما امام ‌(ره) با مشورتی که با آیت‌الله خامنه‌ای داشتند، با این پیشنهاد مخالفت کرده و فرمودند ‌هر دو نیروی مسلح بازوی انقلاب اسلامی باشند.

سردار رحیم صفوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا، بعد از ظهر امروز در آئین تکریم و پاسداشت سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به همت سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: قوای مسلح یک کشور اساس استقلال یک ملت و کشور در مقابل تهدیدات خارجی هستند.

وی با اشاره به نقش ارتش، سپاه و بسیج افزود: هم‌اکنون که ۳۶ سال از پایان جنگ می‌گذرد، نیروهای مسلح با رهبری‌های خردمندانه و دوراندیشانه رهبر انقلاب اسلامی مقتدرانه در صحنه هستند؛ البته در زمان امام (ره) کسانی بودند که می‌خواستند سپاه و ارتش ادغام شوند اما امام خمینی(ره) با مشورتی که با آیت‌الله خامنه‌ای داشتند، با این پیشنهاد مخالفت کرده و اعلام کردند که هر دو نیروی مسلح بازوی انقلاب اسلامی باشند چرا که کشور نیاز به استراتژی و فرماندهان خردمند، آرام، دانا و عالم در زمان‌های بحران دارد.

وی با بیان اینکه مردم قزوین با تقدیم شهدا در دفاع مقدس خوش‌درخشیدند، عنوان کرد: سردار عراقی در زمان جنگ درجه‌ای نداشت اما ۵ هزار تا ۱۰ هزار نیرو را مدیریت می‌کرد؛ خداوند عالم برای ما برنامه دارد و مهم این است که در مسیر خدا حرکت کنیم، سردار عراقی هم در زمان خوبی به دنیا آمده و هم تصمیم درستی گرفته است.

مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه من اعتقادی به درجات ندارم، گفت: درجه ما در واقع خداپرستی، تقوا و مردم‌داری ماست و این درجات نظامی هم بنا بر چارچوب‌های سازمانی است. سردار عراقی یک شهید زنده است و علاوه‌بر بر دانش نظامی، امروز به درجه دکتری علوم سیاسی در دانشگاه تهران رسیده و اهل علم و عمل است.

وی با اشاره به شجاعت سردار عراقی ابراز کرد: سردار عراقی یک چهره ملی و تاثیرگذار است و نه تنها در ایران بلکه در سوریه و جنگ با داعش هم اثرگذار بود به طوری که حاج قاسم به زور او را از خط مقدم به عقب می‌کشید؛ به وجود این سرداران و دیگر چهره‌های این استان از جمله سیدالاسرا ابوترابی، سرلشکر شهید عباس بابایی، سردار شهید حسن‌پور افتخار می‌کنیم؛ سردار شهید حسن‌پور در عملیات خیبر و در لشکر علی بن ابی طالب که گردان‌های قزوین جزو آن بودند نیز به عنوان فرمانده افتخارآفرین بود؛ شهید زین‌الدینی و حسن‌پور در خط می‌جنگیدند و امام فرمودند که ‌"جزایر باید آزاد شود" و فرماندهان قزوین در جزیره جنوبی مردانه جنگیدند تا فرمان امام (ره) اجرا شد.

رحیم‌صفوی با اشاره به درجات جانبازی سردار عراقی تاکید کرد کرد: این سردار سرافراز اسلام تا مرز شهادت چند بار پیش رفته و زندگی ایشان سراسر در مسیر جهاد در راه خدا بوده است؛ همچنین خانواده او به ویژه همسر و فرزندانش در این مسیر همراه ایشان هستند.

کد خبر 884846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیژن IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    1 0
    ارتش فدایی ملت ملت پناه ارتش جانم فدایی ارتش