شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

«عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از اعضای حاضر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواسته بود تا هنگام سخنرانی نتانیاهو این نشست را ترک کنند.

نتانياهو-سازمان ملل

همشهری آنلاین: کمتر از چند ساعت پس از آن که «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از اعضای حاضر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواست هنگام سخنرانی نتانیاهو این نشست را ترک کنند، مجمع عمومی سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو از مهمانان خالی شد. تصاویر منتشر شده از مجمع عمومی سازمان ملل صف خروج حاضران در این نشست را هنگام آغاز سخنان نتانیاهو نشان می‌دهد. همچنین تصاویر صندلی‌های خالی سازمان ملل هم در هنگام سخنرانی نتانیاهو بسیار مورد توجه قرار گرفته است:

جنگ در شش جبهه: نتانیاهو سخنان خود را با اشاره به جنگ در شش جبهه مورد حمایت ایران آغاز کرد.

ترس از حمله ایران: نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره حمله مستقیم ایران به اسرائیل هشدار داد.

هم صدایی نتانیاهو با اپوزیسیون ایران: بنیامین نتانیاهو در ادامه ادعاهای ضدایرانی خود هم صدا با اپوزیسیون خارج نشین ایران خواستار بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران شد.

نقشه بازی دوباره در سازمان ملل: نتانیاهو همچنین در سخنرانی خود دو نقشه را با عنوان «برکت» و «لعنت» نمایش داد. او به توافق‌های سازش برخی کشورهای عربی در مقابل تنش با ایران اشاره کرد.

التماس صلح با عربستان: در حالی که عربستان هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل در شرایط فعلی جنگ غزه را تائید نکرده، اما نتانیاهو گفت برای به ثمر رسیدن توافق‌های عادی‌سازی با کشورهای عرب، باید یک توافق تاریخی صلح با عربستان سعودی حاصل شود.

تمسخر محمودعباس: نتانیاهو همچنین در سخنانش «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای درخواست لغو عضویت اسرائیل در سازمان ملل به تمسخر گرفت و با پوزخند گفت درخواست لغو عضویت اسرائیل «از طرف عباس بود نه حماس»

حضور خانواده اسرای اسرائیلی: شماری از اعضای خانواده اسرای اسرائیلی هنگام سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل در این نشست به صورت اعتراضی حضور داشتند. همچنین شمار زیادی از معترضان هم خارج از سازمان ملل به تظاهرات علیه جنگ غزه پرداختند.

براساس گزارشی که رسانه عبری «یدیعوت آحرونوت» منتشر کرده، نتانیاهو سخنان خود را با تکرار کلمات خاصی همراه کرد:

پیروزی مطلق: ۱۲۹ بار تکرار

مقایسه حماس با داعش: ۲۶ بار تکرار

- اسرای اسرائیلی: ۴۳۷ بار تکرار

- ایران، محور شرارت و سر اختاپوس: ۱۰۹ بار

قطر و مصر: هرکدام ۶ و ۸ بار تکرار

رفح: ۹۳ بار تکرار

محور فیلادلفیا: ۳۰ بار تکرار

نازی ها: ۲۰ بار تکرار

کد خبر 885041
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha