شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

هواداران تیم فوتبال اتلتیکومادرید برای وینی برنامه‌های وحشتناکی دارند.

وینیسیوس

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ دادگاهی در اسپانیا یک هوادار مایورکا را که فصل ۲۰۲۲-۲۳ با اتهام نژادپرستی علیه ساموئل چوکووئزه (بازیکن خودی) و وینیسوس جونیور روبه‌رو شده بود، به یک سال زندان و ۳سال ممنوعیت ورود به ورزشگاه محکوم کرد. همزمان با اعلام این خبر و حکم امیدوارکننده، یک خبر بد هم منتشر شد؛ اولتراهای هوادار اتلتیکومادرید در آستانه شهرآورد فردا از هواداران خواسته‌اند با ماسک به ورزشگاه بیایند تا حین توهین نژادپرستانه به وینیسیوس که کار مورد علاقه آنها در این سال‌هاست، توسط دوربین‌ها شناسایی نشوند. حتی تماشاگران حاضر در ورزشگاه مترو پولیتانو تهدید شده‌اند که اگر با گوشی یا دوربین خود از دیگران فیلم بگیرند، دوربین آنها ضبط و خرد می‌شود.

البته خود وینی هم در تحریک تماشاگران تیم‌های میزبان بی‌تقصیر نیست. او انگار مثل کریستیانو رونالدو از نفرت تماشاگران رقیب تغذیه می‌کند. با قانون جدید که در پی اعتراض به داور، بازیکن اخطار می‌گیرد، او و بازیکنان رئال‌مادرید کارت‌های زیادی دریافت کرده‌اند. وینیسیوس جونیور در بازی با دپورتیوو آلاوس چهارمین کارت زرد خود را در این فصل دریافت کرد که ۳کارت از این کارت‌ها در ۷بازی این فصل لالیگا بوده است. البته در بعضی از بازی‌ها داوری مسئله اصلی می‌شود. مثلا در همین بازی با آلاوس که در ورزشگاه خودی برگزار می‌شد و تماشاگران کاری به وینی نداشتند، ۱۱بار روی او تکل شد که یک رکورد در فصل جاری بود. داور بی‌تجربه که نخستین بار بازی رئال را قضاوت می‌کرد، نتوانست بازیکنان خشن تیم مهمان را مدیریت کند و در عوض، به بازیکنان معترض رئال کارت‌های زیادی داد.

داوری هم که برای دربی مادرید انتخاب شده، گزینه عجیبی است. بوسکتس فرر ۳۰ساله تنها یک سال در لالیگای۲ داوری کرده بود که به لالیگا دعوت شد و حالا در دومین سال تجربه لالیگایی‌اش، این مسابقه سنگین و پیچیده را به او سپرده‌اند. کمیته داوران لالیگا به او خیلی امید دارند. خصوصیت این داور که نتوانسته بازیکن فوتبال شود، این است که در زمین دیده نمی‌شود. خودش معتقد است که داور نباید کاری کند که مدام توی چشم باشد. او گفته داوری مثل موزیک متن فیلم است؛ تأثیر می‌گذارد اما شنیده نمی‌شود.

وقتی روی وینی خطا هم می‌شود، به‌قدری غر می‌زند تا داور یک کارت هم به‌ خودش بدهد. مهاجم برزیلی در مجموع، ۴۹اخطار با تیم اول دریافت کرده و یک‌بار هم در تیم ب یعنی کاستیا توسط داور اخراج شده است. برای بازی فردا که امباپه هم به‌دلیل مصدومیت در دسترس نیست، آنچلوتی به سیستم فصل گذشته با ۲مهاجم؛ وینی و رودریگو برمی‌گردد. این سیستم به وینیسیوس کمک می‌کند از کناره‌های زمین و تماشاگران حاضر در ورزشگاه دورتر بماند. اما اتلتیکو با سرمربی آرژانتینی خود که استاد بازی ناجوانمردانه و جنگ روانی است و همین‌طور با حمله تماشاگران خودی به وینیسیوس، می‌تواند روی بازی حریف تأثیر بگذارد. اعتراض‌ها و غرهای وینگر برزیلی حتی آنچلوتی را هم عصبانی کرده. شاید بهتر باشد یک روانشناس برای او استخدام شود یا یک کریم باقری که هر وقت این بازیکن غرولند کرد، با سیلی به سراغش برود و او را آرام کند!

کد خبر 885164
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha