رئیس دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های کشور از افزایش چشمگیر حیوان‌گزیدگی در این استان خبر داد.

سگ هار - سگ گزیدگی - سگ ولگرد - سگ بی صاحب

به گزارش همشهری آنلاین، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در آستانه روز جهانی و اطلاع‌رسانی درباره بیماری هاری، از افزایش موارد نگران‌کننده حیوان‌گزیدگی در این استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه این آمار از ۴ هزار مورد در سال ۱۳۹۳ به بیش از ۱۵ هزار مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده است، برای بررسی تدابیر جدی برای کنترل این پدیده تاکید کرد.

شهرام صیادی با اشاره به اینکه هاری یک بیماری ویروسی است که از طریق بزاق حیوان آلوده به انسان منتقل می‌شود، گفت: در صورت بروز علائم بیماری، درمان آن بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه کودکان زیر ۱۵ سال بیشترین گروه در معرض خطر حیوانات هستند، بر لزوم آموزش کودکان در خصوص برخورد با آن تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار همکاری سازمان‌های مرتبط برای کنترل جمعیت حیوانات ولگرد و آگاهی عمومی درباره خطرات بیماری هاری شد.

صیادی با اشاره به رایگان بودن خدمات سیستم و درمان هاری، از مردم خواست در صورت گزش توسط هر حیوانی، حتی حیوانات خانگی، بی‌درنگ به یکی از ۷ واحد خدمات شهری و واکسیناسیون هاری مستقر در شهرستانهای استان البرز مراجعه کنند.

وی همچنین تاکید کرد که به ازای هر مورد حیوان‌گزیدگی، هزینه‌های هنگفتی به سیستم وارد می‌شود.

کد خبر 885192
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    0 0
    شما بفرمایید دهکده گردشگری سد چادگان ، سگ هایی دارد که بوی تعفن آنها از فاصله 6 متری خفه کننده هست ، کمی لاغر هستند اما جثه بزرگی دارند و چهره ی خیلی ترسناک دارند و آزادانه در حال گردش هستند ، و معلوم نیست در چه شرایطی زندگی کرده اند که اینقدر بوی تعفن میدهند ، تا حالا سگی با این بوی بد ندیده بودم .