اگر از چند جبهه امکان حمله به اسرائیل باشد می‌تواند یک سونامی نظامی را علیه اسرائیل شکل دهد و اشغالگران را گرفتار کند.

محورمقاومت

به گزارش همشهری آنلاین؛ ابوالفضل مسائل ظهره‌وند؛ نماینده مجلس: تحولات لبنان و درگیری‌های حزب‌الله با رژیم صهیونیستی وارد فاز جدیدی شده است؛ تا پیش از این درگیری‌های حزب الله محدود به شمال اراضی اشغالی می‌شد و هدف از آن، متوقف کردن رژیم صهیونیستی در جبهه غزه بود. اما با عمل نسنجیده بنیامین نتانیاهو، گستره جنگ افزایش پیدا کرده و با به‌کارگیری هواپیماهای اف35 و موشک‌ها، مناطق مختلفی از لبنان و مواضع حزب الله مورد هدف اسرائیلی‌ها قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی و متحدانش در پی عملی سازی این نقشه بودند که با فشار بر حزب الله و منفعل کردن این عضو محور مقاومت در صحنه نبرد، به دو هدف برسند: اول، واداشتن حزب الله لبنان به عقب‌نشینی نسبت به حمایت از غزه و مقاومت فلسطینی و دوم، آرام کردن فضای شمال اراضی اشغالی جهت بازگرداندن شهرک‌نشینان فراری به این منطقه. اما آنچه در نتیجه چنین اقداماتی رخ داد، این بود که مقاومت اسلامی لبنان نه تنها از حمایت خود دست نکشید بلکه بُرد موشکی خود را از 25 کیلومتر به بیش از 60 کیلومتر افزایش داد تا برگ تازه‌ای از درگیری‌ها ورق بخورد.

در حقیقت حزب‌الله لبنان با انجام عملیات‌های اخیر، موقعیت‌هایی را در اراضی اشغالی وارد صحنه نبرد کرد که مقامات صهیونیستی اصلا به آنها فکر هم نمی‌کردند؛ مثل هدف قرار دادن یکی از مراکز موساد در حومه تل‌آویو که برای شخص نتانیاهو هم شوکه کننده بود. از این منظر، امروز در عمق خاک رژیم اشغالگر، بحران به معنای واقعی کلمه سر باز کرده و راهی که برای صهیونیست‌ها باقی می‌ماند ورود زمینی به خاک لبنان است که طبق گزارشات اخیر نسبت به این موضوع هم ملاحظاتی وجود دارد؛ چراکه واهمه دارند مبادا حمله زمینی به لبنان تله‌ای باشد که آنان را در این جبهه گرفتار سازد.

در این بین آنچه اهمیت دارد تداوم و گسترش هماهنگی گروه‌های مختلف مقاومت منطقه در حملات خود علیه اسرائیل است. موضوع حملات ترکیبی و هماهنگ شده از سوی مقاومت به قدری مهم است که اگر تحقق یابد می‌تواند معادله را به شکل کامل به ضرر صهیونیست‎ها عوض کند. یمنی‌ها در اقدام تازه‌ خود از موشک هایپرسونیک (فراصوت) رونمایی و آن را روانه فرودگاه بن‌گوریون کردند.

مقاومت عراق نیز پهپادهایی را با هدف ضربه به مواضع اسرائیلی به سمت اراضی اشغالی فرستاد. این اتفاق موجب می‌شود تاب‌آوری رژیم صهیونیستی هرچه بیشتر کاهش پیدا کند و در این میان، از منظری که بیان شد، وضعیت لبنان و حزب الله بهتر است.

گفتنی است که عملیات‌های هوایی تسهیل‌گر اقدامات زمینی است؛ اگر از چند جبهه امکان حمله به اسرائیل باشد می‌تواند یک سونامی نظامی را علیه اسرائیل شکل دهد و اشغالگران را گرفتار کند. ولی اگر صرفا قرار باشد که اقدامات هماهنگ‌شده و ترکیبی مقاومت معطوف به حملات هوایی باشد در درازمدت چندان ثمربخش نخواهد بود و بالارفتن مدت جنگ اسرائیل با حزب الله در فضای چندپاره لبنانی می‌تواند وضعیت را به ضرر مقاومت تمام کند. لذا نیاز است که جبهه‌های جدیدی علیه اسرائیل باز شود؛ واشنگتن و تل آویو سیلی‌های پیاپی تا نابودی کامل اسرائیل دریافت کنند.

کد خبر 885289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha