به دنبال رفع توقیف از چند فیلم، دو فیلم توقیفی دیگر راهی اکران می‌شوند.

مهمانی از کارائیب

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم‌های «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و «غریزه» ساخته سیاوش اسعدی پس از یک وقفه چندساله و با رفع توقیف روی پرده خواهند رفت.

فیلم مهمانی از کارائیب نخستین ساخته بهزاد فراهانی است که سه سال در توقیف بود. این فیلم در سال ۱۴۰۰ ساخته شده و قصه‌ای عاشقانه را روایت می‌کند. فراهانی فیلمنامه این فیلم را بر اساس رمان «مهمانی از کارائیب – شبی با کاسترو» نوشته خودش، نگاشته و حمیدرضا قطبی هم مشاور او در این پروژه بوده است. در باره داستان فیلم اینطور نوشته شده: «خیاطی کارکشته عاشق بانویی شده که همسرش را اعدام کرده‌اند. خیاط به دلیل دلبستگی به رفاقت با دوستش، شجاعت بیان این عاشقانگی را ندارد و بانو نیز به دلیل وفاداری به شوی رفته‌اش دهان می‌بندد و دل را لجام می‌زند. این عشق پنهان داستان ناتمام بسیاری از مردان و زنان شرقی است؛ عشق‌هایی که سرانجامش را باید در فلسفه شرق جست.» رضا بابک، بیوک میرزایی، شقایق فراهانی، کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، آذرخش فراهانی، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی بازیگران این فیلم هستند که به زودی اکران خواهد شد.

غریزه هم دومین فیلمی ‌است که اعلام شده از توقیف دو ساله بیرون آمده است. فیلم سومین ساخته سیاوش اسعدی پس از درخونگاه و جیب بر خیابان جنوبی است و پیش از این در بیست‌ویکمین دوره فستیوال ایمجین ایندیا در مادرید اسپانیا، سی‌امین دوره فستیوال الدنبرگ آلمان، بیست‌ویکمین دوره فستیوال ایسکیا گلوبال در ایتالیا و شانزدهمین دوره فستیوال سوفیا منار در بلغارستان به نمایش درآمده است. در این فیلم که کاملا مربوط به بخش خصوصی است، ‌ ‌امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها، ژاله صامتی ساینا روحانی و مهدیار شاه‌محمدی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

این فیلم که به گفته امین حیایی با فروش خانه کارگردان ساخته شده بود، به دلیل اصلاحاتی که به آن وارد شده بود، از شرکت در جشنواره فیلم چهلم جاماند. امین حیایی در گفت وگو با یک خبرگزاری گفته بود:‌ «سیاوش اسعدی برای این فیلم زحمت کشیده است. برای نگارش فیلمنامه آن سال‌ها زمان گذاشته و با اقتباس از داستانی که از پدرش داشته آن را نوشته است. در واقع او با سرمایه شخصی خود این فیلم را ساخت و اکنون چنین وضعیتی برایش پیش آمده است. این فیلم پروانه ساخت گرفته بود و همه مجوزها را داشت؛ در واقع به همین دلیل سیاوش اسعدی خانه خود را فروخت تا هزینه تولید این فیلم فراهم کند. در نهایت فیلم نهایی شد و مسئولان گفتند نه؛ باید اصلاح شود و به این ترتیب یک سری اصلاحیه به آن وارد کردند.» او در باره اصلاحیه‌های فیلم هم توضیح داده بود: «سیاوش فیلم خود را با تمام وجود ساخته و شخصا نمی‌دانم چه تصمیمی‌دارد. مطمئنا فیلمی‌که من دیدم سانسوری متوجه‌اش نیست. شاید مواردی از یک بخش غریزی انسان را در لفافه و پرده‌های پنهانش ببینید ولی باز هم به صورت مستقیم چیزی مطرح نمی‌شود. در واقع تماشاگر عام به هیچ وجه متوجه این موارد نمی‌شود. شاید قشر خیلی خاصی بتواند براساس تعابیری بگوید که منظور این است.»

کد خبر 885333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha