دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

لندن: هر چند در سال‌های اخیر لیوان‌هایی روانه بازار شده‌اند که دمای مایعات داخل خود را تا حدودی حفظ می‌کنند

اما اخیرا یک شرکت فعال در زمینه تولید محصولات خانگی لیوانی را روانه بازار کرده است که کاملا هوشمند بوده و تا زمانی که آخرین جرعه از مایع نوشیده شود، دمای آن را حفظ می‌کند. دانشمندان برای تولید این لیوان از زنبور‌های عسل الهام گرفته‌اند.

آنها ساختار کندو‌های عسل را که از شبکه‌های متعدد تشکیل شده روی این لیوان‌ها پیاده کرده‌اند. به این ترتیب مایع داخل لیوان به تدریج وارد این شبکه آلومینیومی شده و آرام آرام خارج می‌شود تا دمایش حفظ شود.

تأثیر دعا بر مغز

استکهلم: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که دعا و نیایش، علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روحیه افراد دارد، بر جسم آنها هم اثر مطلوب بر جا می‌گذارد. نتیجه تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که افرادی که دعا می‌کنند، مغز فعال‌تری دارند و عملکرد ذهنی آنها نسبت به افراد دیگر بیشتر می‌شود.

به عبارت بهتر، مغز افراد هنگام دعا کردن همانند زمانی که فرد با دوست یا فامیلش سخن می‌گوید، فعال می‌شود. به گفته محققان، هنگام دعا کردن، قسمت‌هایی از مغز که با مرور و تکرار کردن در ارتباط است فعال می‌شود و این موضوع بازده مغز را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که هر چه دعا کردن با خلوص نیت بیشتری انجام شود، تاثیر عمیق‌تری بر بازده مغز بر جا می‌گذارد. محققان دعای روزانه را برای آرامش روح و تمدد اعصاب و همچنین بهره‌مندی از مغزی سالم‌تر توصیه می‌کنند.

اهدای کلیه به همسایه

منهتن: یک زن میانسال به معنی واقعی کلمه، دین خود را به همسایه‌اش ادا کرد. همسایه سالمند این زن برای مدت بیش از 30 سال بود که از بیماری کلیه رنج می‌برد و از آنجایی که در موقعیت مالی خوبی به سر نمی‌برد، توانایی خرید کلیه را نداشت.

اما هنگامی که این زن از شرایط او آگاه شد بدون اینکه همسایه‌اش را در جریان بگذارد به بیمارستان رفت و پس از اینکه اطمینان یافت پیوند کلیه امکان‌پذیر است از همسایه‌اش خواست برای عمل جراحی به بیمارستان برود.

البته این پیرزن تا آخرین لحظات نمی‌دانست قرار است از این پس با کلیه همسایه‌اش زندگی کند. او پس از اینکه در جریان انسان‌دوستی همسایه‌اش قرار گرفت به اندازه‌ای تحت تاثیر این زن واقع شد که در وصیت‌نامه‌اش همه دارایی خود را به نام او کرد.

اما این زن مهربان از پذیرش دارایی‌های این پیرزن خودداری کرد و گفت تنها از روی احساس انسان‌دوستی این کار را انجام داده است.

گیتار برای کودکان بی‌سرپرست

نیوجرسی: یکی از نوازندگان گیتار که در یک موسسه خیریه اقدام به برگزاری کنسرت کرده بود با کمک چند سازمان دیگر برای همه کودکان بی‌سرپرستی که در این کنسرت شرکت کرده بودند، گیتار خرید.

این گیتاریست که خودش هم در کودکی خانواده‌اش را از دست داده است به خبرنگاران گفت که از کودکی با نواختن گیتار کسب درآمد کرده است و بعد‌ها توانسته در رشته موسیقی تحصیل کند و به یکی از استادان این رشته تبدیل شود.

او ادامه داد: می‌دانم که همه بچه‌ها از نواختن گیتار خوششان نمی‌آید اما این تنها یک پیشنهاد به آنهاست تا بتوانند از این راه آینده‌ای داشته باشند. به گفته وی برخی از این کودکان ممکن است در آینده مانند من نوازنده‌های خوبی شوند و از فقر و تنگدستی نجات یابند.گفتنی است او درآمد حاصل از این کنسرت را هم به کودکان بی‌سرپرست اهدا کرده است.

کد خبر 88578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز