روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد که برنامه ریزی برای ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان از سال‌ها پیش آغاز شده و سه واحد اطلاعاتی بر این عملیات نظارت داشته‌اند.

اتاق عمليات اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه آرتی عربی نوشت: «این روزنامه در ادامه افزود که حذف رهبران ارشد حزب الله و در رأس آنها نصرالله بدون اطلاعات دقیق درباره مجموعه زیرزمینی و تحرکات اعضای حزب در داخل آن ممکن نبود با موفقیت انجام شود».

به گفته منابع امنیتی، موساد بیش از یک دهه پیش برنامه ریزی مبارزه علیه حزب الله را آغاز کرد. آنها ضمن انجام یک سری عملیات اطلاعاتی در میدان، به بررسی نقاط قوت و ضعف حزب‌الله پرداختند.

این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل افزود: اطلاعات دقیق که به انجام عملیات و ترور نصرالله کمک کرده بر اساس سه یگان نظامی بوده است: واحد ۹۹۰۰ به جمع آوری اطلاعات بصری و تعیین مختصات کمک کرد، واحد ۵۰۴ ماموران که در جمع آوری اطلاعات از منابع انسانی فعال بود و بخش اطلاعات نظامی، واحد ۸۲۰۰ که بر فناوری پیشرفته متکی بود را اداره می‌کرد.

حتی پس از حمله‌ای که نصرالله و تعدادی از رهبران حزب الله را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد، موساد به جمع آوری اطلاعات برای ارزیابی نتایج حمله و صحت آن ادامه داد.

این روزنامه می‌افزاید، هر آنچه در لبنان از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شاهد آن هستیم، نتیجه یک کارزار اطلاعاتی است که سال‌ها ادامه داشته است.

کد خبر 885782
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha