مسعود پزشکیان گفت: متاسفانه برخی می‌خواهند دعوا کنند و حرف‌ها و شعارهایی هم که می‌گویند دروغ است. دیگر نمی‌دانم چگونه و با چه زبانی بگویم که ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم! با چه ادبیاتی بگوییم که ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و فقط می‌خواهیم رشد کنیم و با همه در صلح و امنیت زندگی کنیم.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین مسعود پزشکیان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره برجام گفت: این آمریکا بود که اول از برجام خارج شد. ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم. آمریکا دروغ می‌گوید که ایران دنبال سلاح هسته‌ای است. آمریکا اطلاعات غلط از ما به دنیا پمپاژ می‌کند. ما برجام را پذیرفته بودیم و داشتیم به آن عمل می‌کردیم. ما اگر اینگونه که آمریکایی‌ها به دنیا می‌گویند دنبال بمب هسته‌ای بودیم، نمی‌آمدیم برجام را بپذیریم. بیشترین نظارت‌ها را آژانس انرژی هسته‌ای در رابطه با ایران داشته و در عمل دیدند که ما طبق چارچوب عمل کردیم، اگر می‌خواستیم دنبال سلاح هسته‌ای باشیم، نمی‌آمدیم که بنشینیم و مذاکره کنیم.

رئیس جمهور افزود: ما برای این می‌گویم مذاکره کنیم که دعوا نکنیم. آنها می‌خواهند اینگونه به جهان القا کنند که ما می‌خواهیم دنیا را ناامن کنیم، اما ما نمی‌خواهیم چنین کاری کنیم. ما در جنگ به جایی نخواهیم رسید، بلکه در امنیت می‌توانیم خودمان را اصلاح کنیم، اما آمریکا نمی‌خواهد ما در امنیت باشیم.

پزشکیان ادامه داد: ممکن است در هر کشوری مشکلات و اختلافاتی باشد که اعتراضاتی رخ دهد، اینکه از آمریکا بنشینند و آنها را تحریک کنند که این نظام سیاسی را ساقط کنید، این نشانه چه چیزی می‌تواند باشد. به جای اینکه کمک کنند که مشکل پیش نیاید، خودشان آتش می‌ریزند و تحریک می‌کنند که منطقه ناامن بشود تا بتوانند کارشان را بکنند؛ تفرقه به نفع هیچ‌کس نیست.

وی همچنین خظاب به آمریکایی ها افزود: آمریکا اگر می‌خواهد در منطقه صلحی ایجاد شود، ما طالب صلح هستیم. ما به خاک هیچ مملکتی چشم نداریم. تاریخ را نگاه کنید، ایران حداقل در ۲۰۰ سال گذشته هیچ وقت به هیچ مملکتی حمله نکرده است. ما به دنبال این نیستیم که به کشوری حمله کنیم، اگر هم اسلحه تولید و موشک درست می‌کنیم، برای این است که از خود دفاع کنیم.آن موقعی که صدام حسین به ما حمله کرده بود و شهرهای ما را موشک‌باران می‌کرد، بمب شیمیایی سر ما می‌ریخت، آمریکا و کشورهای اروپایی همه از او حمایت می‌کردند و ما بی‌دفاع بودیم.بالاخره باید بتوانیم از خودمان دفاع کنیم و برای اینکه بتوانیم از خودمان دفاع کنیم، باید قدرت داشته باشیم تا اینها نتوانند به این سادگی کشور ما را مورد حمله قرار دهند. پس هر کاری خواهیم کرد که نتوانند به کشور ما حمله کنند و یا خاک ما را بگیرند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: ما همچنین در داخل کشور می‌خواهیم اختلافات‌مان را حل کنیم. همه کسانی که در مملکت ما زندگی می‌کنند، حق دارند در سیاست و تصمیم‌گیری مداخله کنند چه زن، چه مرد، چه مذهبی و چه غیرمذهبی، چه شیعه و چه سنی، از هر گروهی که هست ما این مسائل را در درون خودمان حل می‌کنیم و در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز با همسایگان‌مان دعوا نداریم و می‌خواهیم به همدیگر کمک کنیم و با دنیا نیز می‌خواهیم صلح کنیم؛ ما با کسی دعوا نداریم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی می‌خواهند دعوا کنند و حرف‌ها و شعارهایی هم که می‌گویند دروغ است. دیگر نمی‌دانم چگونه و با چه زبانی بگویم که ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم! با چه ادبیاتی بگوییم که ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و فقط می‌خواهیم رشد کنیم و با همه در صلح و امنیت زندگی کنیم.

پزشکیان ادامه داد: من می‌فهمم که در این کره خاکی که ما زندگی می‌کنیم و در این کهکشانی که هستیم، عددی نیستیم، نمی‌ارزد انسان‌ها به خاطر چند صباحی که اینجا زندگی می‌کنند به جان هم بیفتند. ارزش انسان‌ بالاتر از این حرف‌ها است. اگر اینقدر بفهمیم، به جان هم نمی‌افتیم و به همدیگر کمک می‌کنیم تا از زندگی لذت ببریم. به هم کمک می‌کنیم تا از این فرصتی که خدا و هستی به ما داده است تا چند صباحی در این کره خاکی باشیم بهتر استفاده کنیم.

مشروح کامل گفت و گوی مسعود پزشکیان را اینجا بخوانید:

پزشکیان: اگر جلوی اسرائیل را نگیرند ما پاسخ مناسب خواهیم داد | ما باید کنار حزب‌الله بایستیم | ماجرای دروغ بزرگی که آمریکا از ایران به جهان گفت

کد خبر 885886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha