شهردار تهران با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی در ایجاد تحولات منطقه‌ای گفت: شهادت سیدحسن نصرالله روند خروج آمریکا از منطقه را سرعت می‌بخشد.

زاکانی

همشهری آنلاین: امشب، یکشنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۳ مراسم گرامیداشت هفتمین شب درگذشت پدر شهیدان شفیعی و یادبود شهدای مقاومت مسجد جامع الغدیر خیابان ۱۷ شهریور با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از شهروندان منطقه ۱۲ برگزار شد.

زاکانی در ابتدای این مراسم با اشاره به شهادت به رهبر حزب الله لبنان در روز گذشته گفت: شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله با شهادت خود بار دیگر برگ سرخی در تاریخ اسلام به خصوص تاریخ شیعه رقم زدند و در برابر آن راه روشنی برای آیندگان به یادگار گذاشتند.

او ادامه داد:اتفاقات و تحولات یک سال اخیر از جنایات اسرائیل در غزه تا شهادت شهید رئیسی و ترور اسماعیل هنیه در تهران و همچنین جنایات اخیر صورت گرفته در لبنان همگی امتحانی برای مومنان برای ایجاد شرایطی جدید است همانطور که در آیه قرآن هم آمده است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تحولات دنیای معاصر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی قدرت دین و مردم را به جهانیان اثبات کرد.

زاکانی ادامه داد: امام فارغ از ایسم‌های مطرح جهان توانست با پیروزی انقلاب الگویی نوین به دنیا نشان دهد. الگویی که در پیروزی‌اش نه تکیه به شرق داشت و نه تکیه بر غرب.

او تاکید کرد: انقلاب اسلامی جهان را دچار تحول کرد به همین جهت تمام مستکبران دنیا با وجود اختلافاتشان، بر سر نابودی انقلاب با هم متحد شدند و صدام را در جنگ ۸ ساله یاری کردند.

شهردار تهران اظهار داشت: بنابر محاسبات دنیایی ابتدای انقلاب ما در اوج ضعف بودیم اما چون ملت ایران با انقلاب اسلامی خدا را یاری کردند نصرت الهی نیز شامل حال ما شد و توانستیم پیروز نبرد شویم.

زاکانی سپس با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد تحولات منطقه‌ای گفت: مسیر خودباوری متکی بر ایمانی که انقلاب اسلامی آغاز کرد الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شد و در این راه عبارتی مانند مقاومت اسلامی برای اولین بار در خاورمیانه مفهوم پیدا کردند.

شهردار تهران ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی معنای مقاومت مفهوم امروزی خود را نداشت و مستکبران دنیا هرگاه که می‌خواستند، اراده خود را بر ملت‌های منطقه تحمیل می‌کردند.

زاکانی در ادامه با اشاره به حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه پس از عملیات بیت المقدس گفت: وقتی در سال ۶۰ عده‌ای از نیروهای نظامی ایران و فرماندهی حاج احمد متوسلیان برای کمک به مردم لبنان به سوریه سفر کردند امام گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد، پس از این فرمایش رهبر انقلاب عده‌ای از رزمندگان بازگشتند و عده‌ای دیگر در سوریه و لبنان ماندند.

او با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت لبنانی در دهه ۶۰ گفت: در همان سال‌های دهه ۶۰ تعدادی از جوانان لبنانی به ایران آمده و به محضر حضرت امام شرفیاب شدند. آنها از ایشان پرسیدند تکلیف امروز ما در لبنان چیست؟ امام فرمودند بروید و در برابر دشمن ایستادگی کرده و از کیان اسلام دفاع کنید. بعد از این توصیه مقاومت اسلامی در لبنان از فرهنگ ایثار در دفاع مقدس پایه گذاری شد و مسیر پرافتخار آن تا امروز ادامه دارد.

شهردار تهران سپس با اشاره به شرایط اخیر منطقه و شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد: بنابر تجربه می‌گویم پس از اتفاقات اخیر ایران درسی به دشمنان خواهد که در نتیجه آن مسیر شکست دشمن تسریع پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد:پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، رهبر انقلاب فرمودند انتقام شهید سلیمانی با اخراج آمریکا از منطقه گرفته می‌شود. امروز نیز شهادت سید حسن نصرالله هم مسیر خروج آمریکا از منطقه را سرعت می‌بخشد و هم باعث نابودی غده سرطانی اسرائیل می‌شود.

شهردار تهران در پایانی گفت: اگرچه امروز دشمن به لحاظ اطلاعاتی و تکنولوژی نسبت به گذشته پیشرفت کرده است اما قدرت ما نیز در بالاترین سطح خود از ابتدای انقلاب تاکنون است همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند قطعاً محور مقاومت جغرافیای منطقه را محوریت حزب الله تعیین می کند.

کد خبر 885891
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha