تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان سبب گرایش اردنی ها به حزب الله به سبب مشارکت در جبهه پشتیبانی از فلسطین شده است.

نصرالله

به گزارش همشهری‌آنلاین ، رای الیوم در گزارشی با اشاره به واکنش مردم اردن به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله آورده است: لبیک یا نصرالله برای اولین بار در امان شنیده شد و پایگاه حزب الله در میان اردنی‌ها پس از حمایت حزب الله از غزه افزایش پیدا کرده است.

این رسانه نوشت: به شکل خاص و ویژه ای، تصاویر رنگین سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله طی ساعات گذشته در امان پایتخت اردن نمایان شده و این در جریان اعتراضات و تجمعات محکومیت ترور او در ضاحیه بیروت رخ داد و صدها اردنی به شکل ویژه ای تصاویر نصرالله را برافراشتند و ترور او را محکوم کردند. برای اولین بار در تظاهرات اردنی‌ها شعارهایی علیه جنایت اسرائیل سر داده شد.

رای الیوم آورده است: گره خوردن سرنوشت لبنان به غزه در شعارهای حمایت از حزب الله لبنان و لبیک نصرالله آشکار شد و این برای اولین در میان اردنی ها رخ می‌دهد. معادله غزه اوضاع را در میان اردنی‌ها برهم زده و پایگاه مردمی حزب الله لبنان به خاطر جبهه همبستگی حزب الله با غزه افزایش یافته است.

این رسانه به حمایت اخوان المسلمین اردن از حزب الله و به ویژه اظهارنظرهای شیخ «مراد العضایله» دبیرکل جماعت اخوان المسلمین اردن اشاره کرده است

رای الیوم همچنین به حمایت بی سابقه رهبران جنبش اسلامی اردن از مقاومت لبنان اشاره کرده و علت آنرا کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه دانست.


کد خبر 886029
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha