مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره علت واریز نشدن مرحله سوم سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه داد.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد ۱۴۰۱ منتظر واریز سود سهام یک شرکت است.

ولی اله جعفری در مورد سرنوشت واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱، افزود: بخشی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد ۱۴۰۱ سال گذشته در دو نوبت آذر و اسفند ۱۴۰۲ واریز شد و قرار شد، بخش سوم در سال جاری پرداخت شود که متاسفانه هنوز مپنا به عنوان یک شرکت سرمایه‌پذیر سود سهامداران عدالت را نداده است، ‌ در حالی که همین شرکت سود سایر سهامدارانش را سر وقت پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: گروه مپنا با این که سود ۷۵ درصد سایر سهام‌داران عادی را پرداخت کرده، اما سود بقیه ۲۵.۰۶ درصد سهام‌داران مربوط به عدالت را به بهانه داشتن طلب از دولت نپرداخته است و در آخرین نامه سازمان بورس اعلام کرده که سود سهام‌داران عدالت را به شکل قسطی پرداخت خواهد کرد.

بر اساس گزارش گروه مپنا، ‌ ترکیب سهام‌داران مپنا شامل ۴۷.۶۲ درصد سرمایه‌گذاری صنایع برق و آب، ۱۵.۶۶ درصد شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی (۳۰ شرکت)، ‌ ۹.۴ درصد سهام عدالت (روش مستقیم)، ۱۰.۹۶ درصد شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان مپنا، ‌ ۹.۶۲ درصد سایر سهام‌داران (شامل سهام وثیقه، ‌ افراد حقیقی و حقوقی)، ۵.۵۷ درصد بانک پاسارگاد و ۱.۱۶ درصد شرکت صادرفر (سهامی خاص) است که سود ۷۵ درصد سایر سهامداران را به موقع داده و سود ۲۵.۰۶ درصد سهام‌داران عدالت (روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم) را گرو نگه داشته تا طلب ادعایی خود را از دولت واصل کند، ‌ در حالی که به گفته کارشناس نیرو، هر ماه مبلغ قابل توجهی بابت برق تحویلی نیروگاه های مپنا دریافت می‌کند.

به گفته ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، سودهای دریافتی مرحله سوم سایر شرکت های سرمایه‌پذیر به جز مپنا دریافت شده و اکنون ۲۴ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری تجمیع شده و منتظر واریز سود مرحله سوم مپنا است تا به صورت یکجا برای ذینفع نهایی پرداخت شود.

جعفری در مورد سود سال ۱۴۰۲ سهام عدالت نیز گفت: با مصوبه شورای عالی بورس، ‌شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وتسویه وجوه به شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت نامه می‌نویسد که سود سال مالی ۱۴۰۲ خود را واریز کنند که پس از تجمیع سودها به حساب سهامدار نهایی عدالت واریز می‌شود.

وی این نکته را هم تاکید کرد، ‌ هنوز طبق قانون فرصت برای واریز سود سال ۱۴۰۲ سهام عدالت تا آخر سال جاری باقی مانده است.

کد خبر 886499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha