به تازگی خبر رسیده است که بجنورد در خراسان شمالی هم قرار است به زودی صاحب شب‌بازار شود؛ به این بهانه به شب‌بازارها در شهرهای دیگر سر زده‌ایم.

بازار شب

به گزارش همشهری، شب بازار بجنورد در خراسان شمالی قرار است با هدف حمایت از افراد کم سرمایه، مشاغل خرد خانگی و ساماندهی دستفروشان در شهر در بخشی از پارک دانشجو راه‌اندازی شود و گفته شده است به هر میزان که از آن استقبال صورت گیرد، امکان فعالیت دستفروشان هم وجود خواهد داشت. ساماندهی دستفروشان و حمایت از کسب و کار خرد از مهمترین اهداف ایجاد این شب بازار است. شب بازار بجنورد حداکثر تا پایان مهر راه‌اندازی می‌شود و فعالیت آن نیز از ساعت ۱۷ تا زمانی که دستفروشان احساس کنند مشتری دارند، ادامه خواهد داشت. شب بازارها در بسیاری از شهرهای دیگر هم فعال هستند که از جمله می توان به مشهد،‌ تهران، نجف آباد و اصفهان اشاره کرد.

شب بازار مشهد

شب بازار ۱۷شهریور مشهد از سال ۱۳۹۸ در قالب بازار لوازم خانگی و ابزارآلات و منسوجات در حوزه معاونت خدمات شهری با نظارت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی راه‌اندازی شده است. این بازار در منطقه هفت شهرداری مشهد با عنوان شب بازار در مساحت ۶۰۰ مترمربع و ۲۰۰ غرفه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۰۰:۳۰ آماده خدمت رسانی به شهروندان است. در شب بازار ۱۷ شهریور محصولات کشاورزی (میوه و تره‌بار)، صنایع دستی، منسوجات، لوازم خانگی، البسه، کفش، زیورآلات و سایر نیازهای ضروری شهروندان با حضور هنرمندان و تولیدکنندگان باکیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه با نظارت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و سبد کالای یک خانوار در این بازار تأمین می‌شود.

نشانی شب بازارها را اینجا ببینید + تصاویر
مشهد

شب بازار اصفهان

در هر کجای شهر اصفهان که باشید، می توانید سوار مترو شوید یا اتوبوسهایی را سوار شوید که در میدان امام حسین (ع) توقف دارند. از این ایستگاه تا میدان نقشه جهان حدودا ۹۰۰ متر فاصله است. این مسیر را می‌توانید پیاده یا با تاکسی طی کنید و به شب بازار اصفهان برسید. این شب بازار در میدان امام علی (ع)، خیابان رزاق، جنب مسجد جامع قرار دارد که از ساعت ۲۲ تا ۳۰ دقیقه بامداد به روی مردم باز است. در این بازار از انواع پوشاک، کیف، کفش و زیورآلات گرفته تا لوازم خانگی، دکوری و الکترونیکی با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

نشانی شب بازارها را اینجا ببینید + تصاویر
اصفهان

بازار شب نجف آباد

بازار نجف آباد استان اصفهان شبانه روزی است. بازار روز نجف آباد از ساعت ۸ صبح فعالیت خود را آغاز می کند و شب نیز از ساعت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد نیز فعال است. بازار شب نجف آباد در کنار گلزار شهدا و در پارک هزارگل واقع شده است. در بازار شب نجف آباد اغلب محصولاتی ارائه می شود که ارزان قیمت باشد. محصولاتی مانند البسه، کیف و کفش و... .

نشانی شب بازارها را اینجا ببینید + تصاویر
نجف آباد

شب بازار تهران

در برخی از نقاط شهر تهران می توانید بازارهای شب را مشاهده کنید. در شمال شهر میدان تجریش یکی از مکان هایی که بازار شب دارد و در جنوب غرب شهر نیز بازارچه شبانه پایانه آزادی و سه راه آذری را مشاهده می کنید که دستفروشان مشغول فروش محصولات خود هستند. در بازار تجریش انواع پوشاک، خوراکی های گرم و سرد، زیورآلات، انواع میوه و سبزیجات عرضه می شود.

نشانی شب بازارها را اینجا ببینید + تصاویر
تهران
کد خبر 886594
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان شمالی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha