چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

در استقلال انگار مسابقه‌ای برای ارائه عملکرد ضعیف بازیکنان و مربیان تا مدیران در کار است.

رامین رضاییان

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

واقعا انتظار داشتید تیمی که دربی را باخته، به هم ریخته، اختلاف از در و دیوارش می‌بارد و سرمربی‌اش را فقط به این بهانه که «وقت نداریم عوضت کنیم» نگه داشته‌اند، برود و السد را قورت بدهد؟ اگرچه رقیب قطری استقلال هم روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و آبی‌ها در دقایق زیادی از این بازی نیز توپ و میدان را در اختیار داشتند اما سرانجام زهر قدرتمند تزریق شده به پیکر این تیم کار خودش را کرد و اشتباهات پیاپی آنها منجر به تحمل شکست ۲بر صفر شد. الان که شما این مطلب را می‌خوانید به‌احتمال زیاد کار جواد نکونام در استقلال به پایان رسیده اما اگر قرار باشد وضعیت کلی این تیم را تشریح کنیم، باید بگوییم در این مدت ارکان باشگاه یکی از دیگری بدتر بودند و اصلا انگار رقابتی بین آنها وجود داشته با این محوریت که کدامشان می‌توانند عملکردی ضعیف‌تر از آن یکی ارائه بدهند!

بازیکنان

شکی نیست که استقلال پرمهره و پرستاره بسته شده است. اسامی، کارنامه‌ها و ارقامی که در مورد دستمزد پرداختی به آنها شنیده می‌شود، این مسئله را به وضوح نشان می‌دهد. با این حال فعلا این مجموعه پرطمطراق، به هیچ‌وجه نتوانسته توقعات را برآورده کند. حالا یا ایراد از کادرفنی است که نمی‌تواند بهترین بازی را از چنین نفراتی بگیرد، یا بخشی از مسئله به‌خود نفرات، انگیزه و آمادگی پایین آنها هم مربوط می‌شود. حسین حسینی فعلی کجا و آن سنگربان آماده فصل قبل کجا؟ خط دفاعی پارسال که اگر آنها را می‌کشتید هم گل نمی‌خوردند کجا و تیمی که الان چپ و راست دروازه‌اش باز می‌شود و در حسرت کلین‌شیت مانده کجا؟ مخصوصا در بازی با السد حجم اشتباهات به قدری زیاد بود که کارشناس تلویزیونی مسابقه یعنی فیروز کریمی به‌خودش اجازه داد بگوید استقلالی‌ها دنبال باخت سنگین‌تر بودند! نمی‌شود که همه گناه را پای کادرفنی و مدیریتی نوشت؛ پس این نفرات چه؟

کادرفنی

بیشترین بحث‌ها در مورد جواد نکونام و همکارانش صورت گرفته و می‌گیرد و اینجا واقعا قصد تکرار مکررات نداریم. استقلال پارسال خوب بازی نمی‌کرد اما خوب نتیجه می‌گرفت. این تیم امسال نه‌تنها خوب بازی نمی‌کند بلکه نتایجش اصلا افتضاح است. در ۷بازی رسمی برگزار شده از فصل جدید، آبی‌ها تنها صاحب ۲پیروزی شده‌اند؛ یک برد خیلی سخت مقابل شمس‌آذر قزوین و یک برتری دیگر مقابل الغرافه‌ای که همه می‌دانند چه کیفیت پایینی دارد. استقلال فقط در یکی از این مسابقات توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این تیم در هر ۳بازی آخرش مرتکب خطای پنالتی شده و مسئولیت این همه ضربه خوردن از نقاط ضعف تکراری، قطعا بر عهده کادر فنی است.

مدیریت

شاید با ما موافق نباشید اما این ویران‌ترین بخش باشگاه استقلال است. چگونگی مدیرعامل شدن فرشید سمیعی در تیمی به بزرگی استقلال، خودش داستانی است که باید ساعت‌ها بر آن گریست. از آن سو هم احمد شهریاری به‌عنوان نماینده مالک (هولدینگ خلیج‌فارس) در استقلال، میدان را به‌دست گرفته و تک‌تک جملاتش ازجمله قبلی غیرمنطقی‌تر است؛ از اینکه شکست استقلال در دربی اتفاقی بود تا اینکه خودش تصمیم گرفته ۲بازیکن بوسنیایی بیاورد. جالب است که دوست عزیزمان به‌خودش نمره قبولی هم می‌دهد!

کد خبر 886893
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha