پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

مهدی لیموچی از اینکه سپاهان را انتخاب کرده خوشحال به‌نظر می‌رسد و در تلاش است با درخشش زیرنظر مورایس، راهی فوتبال اروپا شود.

مهدی لیموچی

همشهری آنلاین -امیرحسین اعظمی | مهدی لیموچی فصل گذشته با درخشش در آلومینیوم اراک نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و پایان فصل با چند پیشنهاد از تیم‌های مطرح لیگ برتری مواجه شد. در فصل نقل‌وان مقصد او پرسپولیس معرفی شده بود اما او راه اصفهان و تیم سپاهان را در پیش گرفت و حالا از این انتخاب راضی به‌نظر می‌رسد. لیموچی در سپاهان هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کند و می‌خواهد با درخشش در این تیم به فوتبال اروپا برسد. او که در بازی با استقلال تاجیکستان یک‌ پاس‌گل داد، در گفت‌وگو با همشهری از این بازی و وضعیتش در سپاهان صحبت می‌کند.

  • بازی با استقلال تاجیکستان چطور بود؟

ما بازی خوبی انجام دادیم و یک برد روحیه‌بخش به‌دست آوردیم. یکی از بازی‌های این تیم را هم دیده بودیم ولی بیشتر تمرکزمان روی تیم خودمان بود تا 3امتیاز این بازی را بگیریم.

  • سطح لیگ قهرمانان آسیا نسبت به لیگ نخبگان آسیا پایین‌تر است. این را قبول داری؟

این تصوری است که شاید بعضی‌ها داشته باشند ولی واقعا اینطور نیست. همین شارجه امارات واقعا تیم خوب و باکیفیتی است و بازیکنان مطرحی دارد یا استقلال تاجیکستان که سال‌های گذشته یقه تیم‌های پرقدرت را گرفته است. وقتی بازی‌ها به مرحله حذفی برسد، می‌بینید که سطح این بازی‌ها پایین نیست. هدف ما هم در لیگ قهرمانان رسیدن به قهرمانی است.

  • تساوی با ذوب‌آهن و شکست مقابل تراکتور باعث شد سپاهان با انتقادات زیادی روبه‌رو شود. این انتقادات بجا بود؟‌

سپاهان باشگاه بزرگی است و همه از تیم ما توقع برد دارند. وقتی نتیجه نمی‌گیریم هواداران حق دارند ناراحت باشند. در بازی با ذوب‌آهن در دقایق آخر گل خوردیم و در بازی با تراکتور هم شرایط خاصی ایجاد شد. ما قبل از اینکه حریف 10نفره شود خوب بازی می‌کردیم ولی آنها بعد از اخراج مهدی ترابی روی یک اتفاق به گل رسیدند و در لاک دفاعی فرو رفتند. این کار ما را سخت‌تر کرد.

  • بعد از بازی با تراکتور برخی از هواداران سپاهان هم علیه مورایس شعار دادند.

خواهش من از هواداران سپاهان این است که صبور باشند. آنها نقش مهمی در موفقیت تیم دارند ولی باید این را درنظر گرفت که سپاهان نسبت به سال گذشته با چند تغییر مواجه شد و نیاز به زمان دارد. شک نکنید که ما تیم خوبی داریم و آینده برایمان روشن است. بازیکنان باکیفیتی در سپاهان هستند که می‌توانند در طول فصل به تیم کمک کنند.

  • در بازی با تراکتور یک موقعیت صددرصد را به شکل عجیبی از دست دادی. حتما می‌دانی که آن صحنه در صفحات مجازی وایرال شد؟

بله، ولی من زیاد به این چیزها اهمیت نمی‌دهم. در آن صحنه توپ را محکم زدم و فکر نمی‌کردم عارف آقاسی، مدافع تراکتور با سرعت زیاد به سمت توپ بیاید و مانع از گل‌زدن من شود. شاید اگر به توپ ارتفاع می‌دادم گل می‌شد ولی کیفیت نامناسب زمین چمن را درنظر گرفتم و به همین‌خاطر ریسک نکردم و تصمیم گرفتم ضربه‌ام را زمینی بزنم. هواداران هم انتظار داشتند در آن صحنه گل بزنم که متأسفانه نشد ولی مطمئن باشید در آینده جبران خواهم کرد.

  • فکر می‌کنی سپاهان بعد از یک دهه می‌تواند در لیگ برتر قهرمان شود؟

سپاهان هدفی جز قهرمانی ندارد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. رقابت بین 4تیم بسیار فشرده است و فوتبال هم قابل پیش‌بینی نیست. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید کمترین اشتباه را داشته باشیم. هر بازی هم برای ما حکم فینال را دارد و تا الان نتایج خوبی گرفته‌ایم و حالا به فکر بازی با استقلال خوزستان هستیم که قطعا بازی آسانی نیست. صحبت در مورد قهرمانی از حالا زود است و باید بازی به بازی جلو برویم، هیچ تیمی از حالا نمی‌تواند ادعای قهرمانی داشته باشد.

  • در شروع فصل کارت بازی‌ات صادر نشد. بابت این موضوع اذیت نشدی؟

طبیعتا این موضوع برایم خوشایند نبود و اذیت شدم، حتی در آخرین اردوی تیم ملی هم حاضر نبودم ولی ناامید نشدم و تلاش کردم تا در بهترین فرم قرار داشته باشم. از همین جا باید از هواداران سپاهان هم تشکر کنم که در آن زمان از من حمایت کردند و انرژی مثبت دادند. بدون شک محبت آنها را در زمین مسابقه جبران خواهم کرد.

  • کار کردن با مورایس چطور است؟

مورایس یک مربی باتجربه و کاربلد است که همیشه به بازیکنان آرامش می‌دهد. او کنار خط به بازیکنان استرس نمی‌دهد و در همین مدت چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام. مورایس واقعا مربی باشخصیتی است.

  • تو در انتهای فصل با پیشنهاد چند تیم ازجمله پرسپولیس مواجه شدی ولی در نهایت سپاهان را انتخاب کردی. از این انتخاب راضی هستی؟

بله، کاملا راضی هستم. سپاهان باشگاه بزرگی است و من با خواست خودم این تیم را انتخاب کردم. مورایس روی من شناخت داشت و این موضوع برایم مهم بود. دوست دارم جایی باشم که سرمربی از بازی من شناخت داشته باشد و حالا هم خوشحالم که سپاهان را انتخاب کردم. من از بازی در این تیم لذت می‌برم و هدفم این است که اینجا بدرخشم و به فوتبال اروپا بروم.

  • دوست داری در کدام لیگ اروپایی بازی کنی؟

لیگ اسپانیا و ایتالیا را دوست دارم.

کد خبر 887058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین اهواز IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    جوان عزیز تیم الاهلی عربستان را نبردید.بهترین بازیکنان تاجیک در ایران بازی می‌کنند.مورایس تحت شرایطی میمونه چون تصمیم گیرندگان این را می‌خواهند.نتایج مهم نیست.