گزارش سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز پنجشنبه (۱۲ مهر) در ۳ استان ساحلی گیلان، مازندران و گلستان رگبار تشدید سامانه بارشی با صدور هشدار هواشناسی نارنجی همراه است.

تصاویر بارش باران پاییزی در تهران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «هشدرا نارنجی تا فردا جمعه (۱۳ مهر) نیز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و نوار شرقی اردبیل اعتبار دارد و وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود. اثرمخاطره‌ای این هشدار شامل طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.»
امروز (۱۲ مهر) نیز هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر در خلیج فارس صادر شده که با افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا همراه است. غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی از اثرات مخاطره‌ای این هشدار است.
فریبا گودرزی افزود: «بارش باران تا آخر هفته روی نوار شمالی کشور ادامه دارد و دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. امروز (۱۲ مهر) در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.»
گودرزی ادامه داد: «امروز (۱۲ مهر) در غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، شرق وشمال شرق وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.»
تا ۳ روز آینده آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و پنجشنبه (۱۲ مهر) و جمعه (۱۳مهر) دریای خزر مواج و متلاطم است.
تهران نوسانات دمایی ۲۳ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد را دارد. از روز جمعه (۱۳ مهر) دمای هوای تهران کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:
سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شد | سامانه پاییزی در کدام استان‌ها فعال است؟
توده هوای سیبری چیست؟ | پرفشار سیبری چه تاثیری بر روی آب و هوای ایران دارد؟

کد خبر 887091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha