جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
۰ نفر

با وجود اینکه در حال حاضر تمامی قنادی‌های سطح شهر کیک هویج آماده دارند، اما هیچ‌چیز با لذت پخت آن در خانه با استفاده از بهترین مواد و ترکیبات اولیه برابری نمی‌کند.

image-20241002174606-1.jpeg

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

علاوه بر این ادویه‌های معطر و گرمی که در این کیک به کاررفته است آن را به دسر مناسبی برای گذراندن روزهای سرد فصل پاییز و زمستان تبدیل می‌کند. در این مطلب از همشهری آنلاین طرز تهیه کیک هویج با ماست را برای شما شرح داده‌ایم که بافتی فوق‌العاده نرم و لطیف در مقایسه با مدل‌های بدون ماست دارد؛ پس برای بررسی و اطلاع از آن تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی | چطور کیک ساده پف‌دار بپزیم؟

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

مواد لازم برای تهیه کیک هویج با ماست

پیش از بررسی مراحل پخت کیک هویج با ماست لازم است نگاهی به ترکیبات و مواد موردنیاز که در جدول زیر آمده‌اند، بیندازید:

مواد اولیه

مقدار موردنیاز

آرد

۲۳۰ گرم

بکینگ پودر

۱/۲ ۲ قاشق چای‌خوری

جوش شیرین

۱/۴ قاشق چای‌خوری

دارچین آسیاب‌شده

۱/۲ ۱ قاشق چای‌خوری

زنجبیل آسیاب‌شده

۱ قاشق چای‌خوری

جوز هندی تازه رنده‌شده

۱/۴ قاشق چای‌خوری

میخک آسیاب‌شده

۱/۴ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده

مقدار کم

تخم مرغ بزرگ (رسیده به دمای اتاق)

۴ عدد

روغن گیاهی

یک فنجان

نمک دریا

۱ قاشق چای‌خوری

شکر قهوه‌ای

۱ فنجان (۱۷۵ گرم)

شکر سفید

۱/۴ فنجان (۵۰ گرم)

عسل

۱/۴ فنجان (۱۰۵ گرم)

ماست یونانی پرچرب

۱ فنجان (۲۶۰ گرم)

عصاره وانیل

۱ قاشق چای‌خوری

هویج رنده‌شده

۴ عدد بزرگ

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

طرز تهیه کیک هویج با ماست

بعد از فراهم کردن کلیه‌ی مواد و ترکیبات موردنیاز می‌توانید راهکارهای زیر را برای پخت یک کیک هویج خوشمزه دنبال کنید:

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

۱. آماده‌سازی قالب‌ها

در گام اول از طرز تهیه کیک هویج با ماست لازم است قالب‌های موردنظر خود را چرب و آردپاشی کنید و بعد از آن با کاغذ روغنی بپوشانید. استفاده از کاغذ روغنی باعث می‌شود کیک شما به قالب نچسبد.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

۲. تهیه‌ی خمیر کیک

بعد از آماده‌سازی قالب‌ها نوبت به درست کردن خمیر کیک می‌رسد که مراحل آن به شرح زیر است:

  • شکر قهوه‌ای، شکر سفید، روغن، ماست یونانی، تخم‌مرغ، وانیل و عسل را با استفاده از همزن با یکدیگر مخلوط کنید.
  • هویج را به ترکیب فوق اضافه کنید.
  • آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، زنجبیل، جوز هندی، میخک، فلفل سیاه و نمک دریا را الک کنید و به مخلوط قبلی اضافه کنید.
  • تا مخلوط شدن کامل به هم‌زدن ترکیب ادامه دهید.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

۳. پخت خمیر

خمیر آماده‌شده را به صورت مساوی بین قالب‌های خود تقسیم کنید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر از قبل گرم‌شده قرار دهید.

نکته: به منظور اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان را در آن فرو کنید: اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما پخته است؛ در غیراینصورت باید خمیر خود را مدت زمان بیشتری در معرض حرارت قرار دهید.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

۴. تهیه‌ی فراستینگ

در صورت تمایل می‌توانید مرحله‌ی آخر طرز تهیه کیک هویج با ماست را به درست کردن فراستینگ (تزیینات روی کیک) خود اختصاص دهید. برای این منظور روش آماده‌سازی یکی از رایج‌ترین فراستینگ‌های کیک هویج در ادامه بررسی شده است:

  • پنیر خامه‌ای و کره‌ای را هم بزنید تا یکدست و یک رنگ شوند.
  • بعد از آن شکر قنادی، سفیده‌ی تخم‌مرغ، وانیل و نمک را به ترکیب فوق اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

۵. اضافه کردن فراستینگ به کیک

بعد از خنک شدن کیک یکی از لایه‌های آن را درون ظرف سرو قرار دهید و روی آن را با فراستینگ بپوشانید. پس از آن لایه‌ی دوم را روی لایه‌ی اول قرار دهید و کل کیک را با فراستینگ بپوشانید. در صورت تمایل می‌توانید کیک را با گردو یا سایر ترکیبات موردعلاقه‌ی خود تزیین کنید. در نهایت باید پیش از برش کیک را حداقل به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا برش دادن آن تمیزتر و راحت‌تر صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: روشی ساده برای درست کردن راحت‌ترین کیک دنیا

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

سایر روش‌های تهیه کیک هویج در خانه

با وجود اینکه ماست بافت نرم‌تری به کیک می‌دهد اگر به هر دلیلی دوست ندارید از این خوراکی به عنوان یکی از ترکیبات مورداستفاده در پخت کیک خود استفاده کنید می‌توانید آن را حذف کنید و سایر روش‌های تهیه‌ی این کیک را دنبال کنید که تفاوت چندانی هم با روش شرح داده شده در بخش قبل ندارند و مشابه با آن دنبال می‌شوند.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

چگونه کیک هویج را تزیین کنیم؟

بعد از دنبال کردن تمامی مراحل طرز تهیه کیک هویج با ماست نوبت به تزیین کردن آن می‌رسد که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود این کار را به روش‌های مختلقی انجام دهید. با این حال برای راحتی شما در ادامه تعدادی از جذاب‌ترین ایده‌های موجود در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

  • شکلات یا هویج شکری: یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تزیین کیک هویج شما به شکل فانتزی هستند که در بیشتر مغازه‌های فروش ترکیبات و تجهیزات قنادی پیدا می‌شوند. شما می‌توانید بعد از پوشاندن کیک خود با فراستینگ پنیر خامه‌ای از شکلات‌های هویجی استفاده کنید.
  • مربای هویج: ترکیب کیک هویج خانگی با مربای هویجی که از قبل آماده کرده‌اید، واقعاً بی‌نظیر است و نتیجه‌ی نهایی هم جذابیت بالایی دارد.
  • خرده گردو: بعد از استفاده از فراستینگ دلخواهتان می‌توانید از یک مشت خرده گردو برای کناره‌های کیک یا روی آن استفاده کنید. اگر گردوها را قبل از استفاده به مدت ۱۰ دقیقه در معرض دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد فر قرار دهید طعم فوق‌العاده دلنشینی پیدا می‌کنند؛ با این حال باید مواظب باشید که نسوزند.
  • فوندانت: می‌توانید از فوندانت‌هایی به شکل هویج یا خرگوش برای تزیین کیک هویج خود استفاده کنید.
  • حلوای هویج: یکی دیگر از ایده‌های تزیین کیک استفاده از حلوای هویج است؛ می‌توانید حلوای هویج را به شکل هویج در بیاورید و برای تزیین روی کیک قرار دهید. این حلوا جدا از ظاهر زیبای خود بافتی خوشمزه و لطیف به کیک می‌دهد.
  • پودر کیک: می‌توانید بخشی از کیک خود را به صورت اختصاصی برای تزیین کنار بگذارید و بعد از فراستینگ با پنیر خامه‌ای از آن بر روی دیواره‌ها استفاده کنید.
  • هویج خامه‌ای: یکی از جایگزین‌های تزیین با فوندانت استفاده از خامه‌های رنگی است. برای این منظور با استفاده از قیف و ماسوره خامه را به شکل هویج روی سطح کاغذ روغنی طراحی می‌کنید و پس از قرار دادن در فریزر به کیک انتقال می‌دهید.
  • پودر قند: شابلون‌های دلخواهتان را بر روی کیک قرار دهید با الک کردن پودر قند بر روی سطح آن را تزیین کنید.
  • خلال پسته: خلال پسته به واسطه‌ی رنگ سبز خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین کیک‌هایی با فراستینگ سفید محسوب می‌شود.
  • گاناش شکلات: می‌توانید شکلات را روی حرارت بن ماری و کیک را با استفاده از آن تزیین کنید؛‌ در غیراینصورت به سراغ گاناش شکلاتی بروید که از ترکیب خامه صبحانه و شکلات تهیه می‌شود.
  • شکلات سفید: یکی از راهکارهای جذاب تزیین کیک هویج، رنده کردن شکلات سفید و چسباندن آن به دیواره‌ها یا روی سطح کیک است.
  • گل خوراکی: تزیین با گل‌های خوراکی ظاهر فوق‌العاده جذابی به کیک شما می‌دهد و آن را به گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای دورهمی‌ در کنار دوستان و اعضای خانواده تبدیل می‌کند.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک هویج با ماست

کیک هویج با ماست چند کالری دارد؟

کیک هویج برخلاف سایر کیک‌های موجود در بازار به دلیل استفاده از هویج (و گردو) ارزش غذایی بالاتری دارد و می‌تواند ویتامین A، فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های گوناگونی را به بدن منتقل کند. با این حال باز هم سرشار از قند و چربی است و یک برش متوسط از آن ۳۳۲ کالری انرژی دارد؛ به همین جهت اگر قصد کاهش وزن دارید توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از مصرف آن بپرهیزید یا اینکه مصرف آن را محدود به تکه‌های کوچک کنید.

بیشتر بخوانید: چطور کیک‌بستنی بیسکوئیتی درست کنیم؟

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه کیک هویج با ماست را فرا گرفتید. باید بدانید که سایر روش‌های تهیه‌ی این کیک تفاوت چندانی با این حالت ندارند و استفاده از ماست در ترکیب خمیر صرفاً می‌تواند بافت نرم‌تری به کیک ببخشد. در صورت تمایل می‌توانید مغزیجات دلخواهتان را در مایع کیک یا برای تزیین بر روی آن استفاده کنید. البته مراقب باشید که در مصرف کیک هویج زیاده‌روی نکنید؛ چرا که با وجود تمامی مزایای خود کالری بسیار بالایی دارد و سرشار از قند و چربی است.

کد خبر 887122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha