منابع رسانه‌ای از برقراری بالاترین سطح تدابیر و هشدار امنیتی در عراق، در سایه تشدید تنش منطقه‌ای و احتمال ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه خبر دادند.

ارتش عراق

به گزارش همشهری آنلاین، در پی پاسخ موشکی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی تحت عنوان عملیات وعده صادق ۲ و نیز مجموعه حملات جدید مقاومت عراق در عمق اراضی اشغالی فلسطین، مقامات عراقی سطح تدابیر امنیتی را در کشور بالا برده‌اند.

وبگاه روزنامه العربی الجدید با انتشار گزارشی دراین‌خصوص نوشت که با ورود نیروهای امنیتی عراق به حالت آماده‌باش (C) مقامات عراقی تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بغداد، بصره، الانبار و شهرهای مختلف عراق که آسمانشان مسیری برای موشک‌های ایران بود، شاهد جشن‌های خودجوش مردمی برای این حمله موشکی ایران بود. بسیاری از شهروندان عراقی در مناطق مختلف تجمع کردند و در حمایت از این حمله موشکی ایران جشن گرفتند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت عراق نیز سه‌شنبه‌شب، تهدید شدیداللهجه‌ای را علیه منافع و پایگاه‌های آمریکا در عراق و منطقه صادر کردند و هشدار دادند که در صورت مداخله واشنگتن در هر حمله‌ای علیه ایران، این اهداف در تیررس آنها قرار خواهد گرفت.

در چنین فضایی، وزارت کشور عراق اعلام کرد که یگان‌های امنیتی پس از تشدید تنش‌ها در منطقه، در وضعیت هشدار (C) که بالاترین نوع هشدار امنیتی در عراق است، قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی نیز شب گذشته در بازدید غیرمنتظره از مقر فرماندهی عملیات مشترک، دستور داد تا آمادگی امنیتی برای کنترل امنیت در سراسر کشور افزایش یابد.

وی پس از دیدار با شماری از فرماندهان امنیتی، در جریان وضعیت امنیتی در بخش‌های مختلف قرار گرفت و به سازمان‌ها و تشکل‌های نظامی مسئول دستور داد که میزان آمادگی برای دفع هرگونه خطر و هر چیزی که ممکن است وضعیت را مختل کند، را بالا ببرند.

کد خبر 887123
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha