اسرائیل با انجام عملیات انتقام‌جویانه اخیر ایران، به خوبی پی برد که گستره و عمق خسارات وارده و تلقات آن نسبت به وعده صادق 1 بیشتر است. از این رو احتمال می‎‌دهد اگر بخواهد علیه ایران و مواضع جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد با پاسخ محکم‌تر دیگری روبه‌رو شود.

نتانیاهو و گالانت

به گزارش همشهری آنلاین، محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجه مجلس: جمهوری اسلامی ایران در عملی کردن عملیات وعده صادق 2 در اصل دست به انتخاب حق مشروع و قانونی خود زد. رژیم صهیونیستی در یک اقدام تروریستی و غیرقانونی مهمان ارزشمند ما یعنی اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت رساند و در پاسخ به این کار صهیونیست‌ها جمهوری اسلامی از این حق برخوردار بود تا دست به عمل تلافی‌جویانه بزند. آنچه در شب سه شنبه رخ داد نشان از اختیار عمل ایران در تعین زمان و مکان پاسخ به صهیونیست‌ها بود و از این جهت جمهوری اسلامی بنا به اقتضاء میدان و محاسبات خود، زمان حمله و اهداف آن را مشخص کرده و وعده صادق 2 را عملی کرد.

اسرائیل با انجام عملیات انتقام‌جویانه اخیر ایران، به خوبی پی برد که گستره و عمق خسارات وارده و تلقات آن نسبت به وعده صادق 1 بیشتر است. از این رو احتمال می‎‌دهد اگر بخواهد علیه ایران و مواضع جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد با پاسخ محکم‌تر دیگری روبه‌رو شود. این تحلیل درستی است و ما در پاسخ به حمله احتمالی رژیم غاصب صهیونیستی هیچ اغماض و مماشاتی نخواهیم داشت و از حق خود جهت پاسخ‎‌دهی به صهیونیست‌ها استفاده خواهیم کرد.

ضمن اینکه جمهوری اسلامی به صراحت در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده اگر رژیم بخواهد دست به خطایی بزند، پاسخ سخت‌تری دریافت خواهد کرد و این مسأله فقط به رژیم محدود نمی‌شود بلکه ایران در پاسخ حملات احتمالی آینده، به کشورهای همراه و پادوی صهیونیستها پاسخ خواهد داد. از این رو، این دولت‌ها نیز از پاسخ ایران و جمهوری اسلامی در امان نخواهند ماند.

اسرائیل در تهدیدات خود مدعی شده است که به شدت با جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهد کرد و به نوعی انتقام ضربه وعده صادق 2 را می‌گیرد. در پاسخ به این اظهارات، تنها به بیان برخی مصادیق اشاره می‌کنیم: اسرئیل در طول این یکسال نابودی حماس، آزادی اسرای طوفان‌الاقصی و منهدم کردن تونل‌های مقاومت را از اهداف اصلی خودش قرار داده بود. اما با این حال در عملی کردن وعده‌هایش ناکام مانده و با شکست سنگینی مواجه شده است.

دست آخر، وقتی پیروزیِ خاصی در میدان به دست نیاوردند با کمک گرفتن از آمریکا در ابعاد مختلف نظامی و امنیتی دست به ترور فرماندهان مقاومت زدند که این هم برای آن‌ها دستاوردی نداشت چرا که در محور مقاومت فرمانده به خوبی جایگزین می‌شود و خللی در اصل ماجرا وارد نمی‌کند.

کد خبر 887156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha