حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل با شلیک صدها موشک بالستیک، باعث غافلگیری صهیونیست‌ها شده است.

حمله موشكي اسرائيل

همشهری آنلاین: حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل با شلیک صدها موشک بالستیک، باعث غافلگیری صهیونیست‌ها شده است. شاید مقامات ارشد صهیونیستی از جمله شخص نتانیاهو انتظار نداشتند که ایران رگبار موشک‌های بالستیک خود را روانه اسرائیل کند و اکنون بسیاری از مقامات نظامی و سیاسی صهیونیستی در شوک حمله ایران به سر می‌برند. درباره غافگلیری صهیونیست ها از حمله موشکی ایران ۳ گزاره را می توان مورد استناد قرار داد:

بی اطلاعاتی تا آخرین لحظات حمله ایران: عصر سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳، جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در ۶ ماه گذشته، اراضی اشغالی را هدف موشک‌های خود قرار داد. این حمله ساعت ۲۰ به وقت ایران آغاز شد، اما کمی قبل از آن در ساعت ۱۸:۳۰ «کمال پنحاسی»، سخنگوی فارسی‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی روبروی دوربین‌ها اعلام کرده بود که در حال حاضر «هیچ تهدید هوایی از سوی ایران» را شناسایی نکرده است. حمله موشکی ایران تنها ۹۰ دقیقه پس از این موضع گیری ارتش اسرائیل نشان داد که صهیونیست‌ها غافلگیر شده و انتظار وقوع چنین حمله‌ای را نداشته‌اند.

تاخیر در پاسخ فوری: تا پیش از حمله موشکی ایران، بسیاری از مقامات صهیونیستی ادعا کرده بودند که به هرگونه حمله از جانب ایران پاسخ فوری خواهند داد، اما حداقل تا شامگاه جمعه یعنی سه روز پس از حمله موشکی ایران هنوز هیچ حمله‌ای از سوی اسرائیل علیه ایران گزارش نشده و این مسئله نشان می‌دهد که برخلاف ادعای اولیه مقامات صهیونیست، آن‌ها برای پاسخ فوری به حمله ایران آمادگی لازم را نداشته‌اند.

اعتراف مقامات آمریکایی: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تندی خطاب به ایران مدعی شد اگر ما را بزنید، شما را می‌زنیم. اما سه روز پس از حمله موشکی ایران، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد تل آویو به واشنگتن اطلاع داده است که نیازی به واکنش فوری و گسترده به حملات موشکی ایران احساس نمی‌کند. این موضع گیری رژیم صهیونیستی برخلاف موضع گیری‌های قبلی مقامات این رژیم درباره حمله قطعی به ایران در صورت حمله موشکی است و نشان می‌دهد که مقامات اسرائیلی انتظار حمله موشکی ایران را نداشتند.

کد خبر 887536
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha