خودرو برقی پژو E-۴۰۸ با توان مناسب و شعاع پیمایش قابل قبول رسما معرفی شد. هرچند که متاسفانه پای این خودرو به ایران باز نمی‌شود اما بیایید تا با مشخصات فنی و قیمت پژو ۴۰۸ برقی مدل ۲۰۲۴ همراه شویم.

پژو E-408

به گزارش همشهری آنلاین، خودرو برقی پژو E-۴۰۸ با توان مناسب و شعاع پیمایش قابل قبول رسما معرفی شد. هرچند که متاسفانه پای این خودرو به ایران باز نمی‌شود اما بیایید تا با مشخصات فنی و قیمت پژو ۴۰۸ برقی مدل ۲۰۲۴ همراه شویم. در حالی که بازار خودرو ایران با پذیرفتن خودروهای برقی چینی مثل لاماری ایما EV یا فونیکس اف ایکس EV و حتی داخلی‌هایی مانند ریرا برقی سر و کله می‌زند، صدای یک فرانسوی جذاب از نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۲۴ به گوش می‌رسد.

خودرویی که شرکت سازنده‌ی آن، سال‌های سال همراه خانواده‌های ایرانی بود اما به دلیل تحریم‌ها، همیشه از ایران رفت. در این مطلب که به کوشش گردآوری شده به سراغ معرفی کامل پژو E 408 برقی جدید خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی پژو E-408 مدل 2024

پژو E-408 یک کراس اور تمام الکتریکی + تصاویر

پژو E-408 یک کراس اور تمام الکتریکی یا همان EV به حساب می‌آید که در محور جلوی خود میزبان یک موتور برقی با توان 210 اسب بخار قدرت است. نیروی این موتور برقی توسط پکیج باتری های پژو 408 برقی با ظرفیت 58.2 کیلو وات ساعت تامین می‌شود که در هر بار شارژ شدن می‌توانند تا 453 کیلومتر حرکت کنند و دوباره به لطف تکنولوژی فست شارژ، در عرض 30 دقیقه شارژ شوند.

آپشن و امکانات رفاهی

پژو E-408 یک کراس اور تمام الکتریکی + تصاویر

امکانات رفاهی پژو E-408 شامل مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، سقف پاناروما، صندلی‌های برقی با گرمکن و سردکن هستند و از مهم‌ترین آپشن ها و تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به دستیار رانندگی خودکار سطح 2 اشاره نمود که موارد جذابی مثل کروز کنترل تطبقی، دستیار حرکت بین خطوط، اتوهلد، ترمز پارک برقی و دوربین 360 درجه را فراهم می‌کنند.

طراحی ظاهری

پژو E-408 یک کراس اور تمام الکتریکی + تصاویر

پژو در طراحی چهره‌ی پژو E-408 هنوز به امضای قدیمی خود وفادار است و چراغ‌های ال ای دی با هشتی شکل را در کنار جلو پنجره‌ی کهشکانی در الویت قرار داده است. رینگ‌های 17 اینچی آیرودینامیکی و ستون و آینه‌های دو رنگ را هم می‌توانید در این خودرو پیدا کنید و نمای عقبی هم میزبان چراغ‌ خطرهای جذاب با طرح سه تکه است.

اندازه و ابعاد پژو E-408 2024 هم به 4.69 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.49 متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محوری آن هم 2.79 متر خواهد بود. همچنین فضای صندوق عقب 471 لیتری در پژو 408 برقی مدل 2024 هم با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم به 1545 لیتر افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که اینجا با همان پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه طرف هستیم که صرفا برقی و ۲۰۲۴ شده است.

طراحی داخلی و کابین

پژو E-408 یک کراس اور تمام الکتریکی + تصاویر

کابین و اتاق پژو E-408 هم به امضای فرانسوی‌ها در سال‌های اخیر وفادار است و روی داشبورد این خودرو دقیقا همان کاکپیت معروف پژو را داریم که با فرمان دی کات، کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای جذاب سینک شده است. همچنین صندلی‌های برقی با گرمکن و سردکن، سقف پاناروما، سیستم نورپردازی جذاب و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از دیگر امکانات و آپشن هایی هستند که در اتاق و داشبورد پژو 408 برقی 2024 به چشم می‌آیند.

قیمت پژو E-408 و شانس واردات به ایران

پژو E-408 یک کراس اور تمام الکتریکی + تصاویر

حدس می‌زنیم که قیمت پژو E-408 نزدیک به 47 هزار یورو یعنی معادل 52 هزار دلار باشد. با توجه به اینکه برای واردات خودروهای برقی، سقف قیمت وجود ندارد، پس از این نظر هیچ ایرادی دیده نمی‌شود اما توجه کنید که قیمت خودروهای سوپر اسپرت برقی چینی مانند ام جی سایبر استر کمتر از 50 هزار دلار است و حتی نتا GT که لقب سفینه فضایی چینی‌ها را دارد، فقط 25 هزار دلار قیمت خورده است.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که تا زمان تداوم تحریم‌ها، هیچ کدام از محصولات پژو به صورت رسمی، وارد ایران نخواهند شد! این محصول در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 رسما به روی صحنه خواهد آمد.

کد خبر 887932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ما به پراید قانعیم.خدا رو شکر.