از ۱۴شوت پرسپولیس فقط ۴شوت داخل چارچوب رفت اما فاصله امید گل این تیم با حریفش قابل توجه بود.

پرسپولیس

همشهری آنلاین- شنبه‌شب ورزشگاه تختی تهران بعد از مدت‌ها شاهد برگزاری یک بازی از لیگ برتر فوتبال ایران بود. این ورزشگاه که مدت‌ها بود هیچ مسابقه بزرگی را میزبانی نمی‌کرد، در شبی که هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در تهران مسابقه داشتند به اجبار میزبان دیدار پرسپولیس و چادرملو اردکان شد. شنبه‌شب، شب بدشانسی پرسپولیسی‌ها بود، چراکه آنها از دقیقه صفر تا اواسط نیمه دوم شاهد مصدوم شدن یک‌به‌یک بازیکنان خود بودند و در نتیجه‌گیری هم تا ششمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده پایان مسابقه ناموفق عمل کرده بودند.

اوستون اورونوف بعد از غیبت در دربی تهران و دیدار با پاختاکور، دوباره به ترکیب اصلی برگشته بود. اورونوف دربی را به‌طور کامل از دست داد اما در مصاف با پاختاکور از دقیقه۶۹ به زمین رفت و حدود ۲۰دقیقه بازی کرد. به نظر می‌رسید او برای جدال شنبه با چادرملو به بهبودی کامل رسیده و ۲۰دقیقه را به ۹۰دقیقه خواهد رساند اما در همان گرم کردن ابتدای مسابقه این بار از پای مخالفش مصدوم شد! گاریدو برای اولین بار یاسین سلمانی را در ترکیب اصلی قرار داده بود و پرسپولیسی‌ها امید داشتند با حضور همزمان اورونوف و یاسین چهره هجومی و جذابی خواهند داشت اما اورونوف قبل از شروع بازی کنار رفت و سلمانی هم اولین تعویضی پرسپولیس بود که در دقیقه ۵۰ میدان را ترک کرد. با اینکه او با ۲پاس کلیدی طی همان ۵۰دقیقه چهره بدی هم نداشت و با نمره ۷.۱۵ در سایت متریکا از وحید امیری و سروش رفیعی نمره بهتری گرفته بود. قرمزها در جریان مسابقه هم دو مصدوم دیگر تحویل تیم پزشکی دادند؛ سروش رفیعی که مصدومیت او ظاهرا جزئی است و حسین کنعانی‌زادگان که این یکی مصدومیت جدی دارد و تا یک ماه دیگر قادر به بازگشت نیست. رفتن کنعانی البته مصادف شد با بهبودی پورعلی‌گنجی و مرتضی در این مسابقه برای اولین بار در فصل جاری دقایقی بازی کرد.
تیم گاریدو در مصاف با چادرملو ۶۸درصد مالکیت توپ داشت که رقم بسیار بالایی است و ۵۶۳پاس هم بین بازیکنان این تیم ردوبدل شد که دقیقا دوبرابر پاس‌های تیم حریف بود. دقت پاس در این تیم ۸۱درصد و نکته مهم این بود که چادرملو در نبردهای تن‌به‌تن موفق‌تر از پرسپولیس عمل کرد؛ ۵۲.۴ در مقابل ۴۷.۶ درصد. پرسپولیس در طول ۹۸دقیقه بازی ۱۴شوت روانه دروازه حریف کرد که فقط ۴شوت این تیم داخل چارچوب بود. در مقابل، اردکانی‌ها ۵بار شوت زدند که هیچ یک از این شوت‌ها داخل چارچوب قرار نگرفت. در واقع با برتری ۴ بر صفر در شوت‌های داخل چارچوب و همچنین برتری ۱.۸۲ به ۰.۱۳ در زمینه ایجاد امید گل، پرسپولیس شایسته بردن این بازی با حداقل یک گل اختلاف بود. اما تیمی که فاصله امید گلش با پرسپولیس ۱.۶۹ بود تا دقیقه۹۶ با قرمزها مساوی پیش می‌رفت و بالاخره در این دقیقه تسلیم شد.

کد خبر 888270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha