دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: جناح های فلسطینی به اندازه کافی اسیر اسرائیلی در اختیار دارند تا مبادله ای را انجام دهند که آزادی زندانیان فلسطینی در زندان های اسرائیل را تضمین کند.

زیاد نخاله -  دبیرکل جهاداسلامی فلسطین

به گزارش همشهری‌آنلاین، الجزیره نوشت: زیاد نخاله که به مناسبت یکمین سالگرد طوقان الاقصی سخن می گفت، با اشاره به مذاکرات آتش بس با اسرائیل و تبادل اسرا گفت: از روز اول نبرد تصمیم ما این بود که نیروهای مقاومت را متحد کنیم و به جنبش حماس محول کردیم که نبرد سیاسی را رهبری کند.

وی افزود که اسرائیل از تعهدات خود طفره می رود و می خواهد شرایطی را تحمیل کند که به تسلیم شدن نزدیکتر است.

النخاله بر پایبندی مقاومت به خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازسازی این منطقه و تبادل اسرا برای تضمین آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اشغالگر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان جنبش جهاد در جبهه لبنان دوشادوش رزمندان حزب الله جنگیدند، تاکید کرد: اتحاد نیروهای مقاومت در منطقه لازمه پیروزی است و اتحاد مردم فلسطین در مقابله با دشمن اوجب واجبات است.

اسرائیل تخمین می زند که ۱۰۱ اسیر از میان حداقل ۲۳۹ اسرائیلی اسیر در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه وجود دارد. ده ها نفر از آنها را طی یک آتش بس موقت در نوامبر گذشته مبادله کرد و حماس از کشتن ده ها نفر دیگر در حملات اسرائیل خبر داد.

کد خبر 888500
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha